گوناگون

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: افزایش ارتباط رایزنان بازرگانی با استان‌ها

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رایزنان بازرگانی باید امین تجار و بازرگانان باشند، اظهار کرد: آن‌چه در گذشته بین تجار ما و رایزنان بازرگانی وجود داشت عدم اعتماد به دلایل مختلف بود و امروز برای حل مشکلات کشور در حوزه صادرات و واردات این فضا باید تغییر یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در نشست مشترک فعالان بخش خصوصی استان با رایزنان بازرگانی ایران در 21 کشور جهان، با اشاره به این که هدف‌گذاری صادرات استان در سال 93، دو میلیارد دلار است، ابراز امیدواری کرد بخشی از این هدف‌گذاری با تلاش رایزنان بازرگانی محقق شود.

وی در ادامه قوانین و تصمیمات خلق‌الساعه را عامل بازدارنده و مشکل‌آفرین در حوزه صادرات و واردات دانست و افزود: تجار ما همیشه نگران این هستند که آیا قراردادی که با کشورهای خارجی منعقد می‌کنند به سرانجام می‌رسد یا نه، چرا که بارها اتفاق افتاده به دلیل ممنوعیت صادرات یک کالای خاص قراردادهای آنها لغو شده و اعتبار آنها به خاطر یک تصمیم مقطعی زیر سوال رفته است.

جبارزاده تصریح کرد: از وزارت صنعت، معدن و تجارت انتظار داریم مانع چنین تصمیماتی شود تا تجار ما بتوانند با آسودگی خاطر به فعالیت بپردازند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که این استان از گذشته‌های دور در بحث تجارت سرآمد بوده و تجار آن تجربیات بسیار خوبی در بحث صادرات و واردات دارند، افزود: اتاق بازرگانی تبریز آمادگی تامین بخش عمده‌ای از نیاز کشورهای هدف صادراتی را دارد و ما این اطمینان را می‌دهیم که هر کالای در هر کجای دنیا توسط رایزنان بازرگانی مورد نیاز تشخیص داده شود تولیدکنندگان و صنعتگران ما آن کالا را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه صنایع غذایی، ماشین‌آلات سنگین و کشاورزی، گفت: با توجه به راه‌اندازی گمرک کارگو در استان، آماده ایجاد پروازهای اختصاصی باری و صادرات محصولات تولیدی استان به کشورهای هدف هستیم.

جبارزاده خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ما در صورتی که از وجود بازارهای هدف اطمینان داشته باشند هیچ محدودیتی در تولید ندارند و این وظیفه رایزنان بازرگانی است که با شناسایی نیاز کشورهای مختلف، بازارهای خارجی را به تولیدکنندگان معرفی کنند.

وی با تاکید بر افزایش ارتباط رایزنان بازرگانی با استان‌ها، اظهار کرد: با توجه به تغییر نگرش وزارت صنعت در انتخاب رایزنان بازرگانی، ما نیز آماده همکاری همه‌جانبه با آنها هستیم و مرکزی را به عنوان رابط تجار و رایزنان ایجاد می‌کنیم.

جبارزاده همچنین آمادگی استان آذربایجان شرقی برای برگزاری نمایشگاه‌های صادراتی در کشورهای مختلف را اعلام کرد و گفت: نمایشگاه بین‌المللی تبریز هم ظرفیت بالایی برای برپایی نمایشگاه‌های مختلف در تمام حوزه‌هاست و ما همه ظرفیت‌های خود را در زمینه تجارت خارجی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار می‌دهیم.

در این نشست که با حضور رایزنان بازرگانی ایران در 21 کشور جهان و همچنین اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز، فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صنعتگران و تعدادی از مسوولان اجرایی استان برگزار شد، مشکلات بخش خصوصی در حوزه تجارت خارجی و ارتباط با نمایندگی‌های اقتصادی خارج از کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا