گوناگون

استاندار آذربایجان غربی: مبادلات تجاری با اقلیم کردستان عراق تا سقف 30 میلیارد دلار افزایش می یابد

81178745 5721269

به گزارش ایرنا، قربانعلی سعادت شامگاه روز دوشنبه درآیین تودیع ومعارفه فرماندار مهاباد و درجلسه شورای اداری این شهرستان افزود : ارتقای سطح روابط با اقلیم کردستان عراق بویژه دربخش های تجاری وبازرگانی یکی از اهداف دولت است.

وی گفت : درهمین راستا پیش بینی شده است میزان مبادلات تجاری وبازرگانی کشورمان با اقلیم کردستان عراق ازشش میلیارد دلار فعلی به پنج برابر افزایش پیدا کند.

سعادت اضافه کرد: برای دستیابی به این هدف ایجاد منطقه آزاد تجاری در جنوب آذربایجان غربی مهمترین راهکار برای ارتقای سطح تبادلات دوجانبه است که ضمن کمک به شکوفایی اقتصادی درمنطقه وکاهش بیکاری، معضل قاچاق را نیز تا حدود زیادی برطرف می کند.

وی توسعه وتجهیز گمرکات وایجاد زیربناهای لازم دراین زمینه را در منطقه و بویژه شهرهای مرزی مورد تاکید قرار داد وگفت: اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران بویژه با استان آذربایجان غربی دارای مشترکات وتعلقات فرهنگی وتاریخی زیادی است که باید از این پتانسیل برای رشد و گسترش سطح مراودات دو جانبه استفاده کرد.

سعادت در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت پایدار موجود در کشور و استان اشاره کرد و افزود: این امنیت پایدار در سایه مشارکت همه جانبه اقشار مختلف مردم بوجود آمده است و باید قدردان آن بود.

استاندار آذربایجان غربی گفت: بر همین اساس در نظام جمهوری اسلامی حتی تغییر مدیریت ها و جابه جایی قدرت ها نیز به دست مردم و اراده آنان صورت می گیرد.

سعادت یادآور شد: دولت تدبیر و امید هرچند که دولت ثروتمندی نیست ولی دولت خردمندی است که سعی دارد با در پیش گرفتن اعتدال و میانه روی از نیروی همه گروه ها و جناح های مختلف برای توسعه و آبادانی کشور استفاده کند.

وی گفت : باید با جذب سرمایه گذاران و بهره گیری از اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب جبهه ای همانند جبهه های دوران دفاع مقدس را در سطح کشور ایجاد کرده و اقدام به ساماندهی وضعیت فعلی کرد.

در ادامه این مراسم جعفر کتانی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری ویژه مهاباد معرفی و از خدمات خضر کاک درویشی فرماندار سابق این شهرستان قدردانی شد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

584/581/536

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا