گوناگون

استاندار آستراخان روسیه: بازار مناسبی برای محصولات کشاورزی مازندران داریم

81143480 5659630

ˈ الکساندر ژیکلین ˈ روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت لبنیاتی کاله آمل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: سال میلادی گذشته 360 میلیون دلار کالا از ایران به آستراخان صادر شد که بیشتر آن محصولات کشاورزی مازندران بود.

وی ادامه داد: امسال باگسترش روابط اقتصادی، ارزش کالاهای وارداتی از مازندران بویژه پرتقال، کیوی، گل و گیاه و محصولات لبنی به آستراخان چندین برابر افزایش خواهد یافت.

استاندار آستراخان روسیه گفت: با توجه به شرایط اقلیمی مناسب مازندران در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی، آستراخان خواستار همکاری در زمینه مسایل فنی و مهندسی کشاورزی است.

وی به تنوع محصولات لبنی تولیدی در شرکت کاله مازندران اشاره کرد و افزود: محصولات این شرکت می تواند در بازار روسیه جایگاه خوبی پیدا کند.

شرکت کاله آمل با حدود شش هزار کارگر، روزانه یک هزار تا یک هزار و 500 تن شیرخام را تبدیل به انواع فرآورده های لبنی می کند.

یک هیات اقتصادی 60 نفره از مدیران فرهنگی، اقتصادی، رسانه ای و بازرگانی آستراخان روسیه شامگاه دوشنبه به سرپرستی استاندار آن منطقه از طریق فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری وارد استان مازندران شد.

توسعه روابط اقتصادی، تجاری، فنی و مهندسی میان آستراخان روسیه و مازندران از اهداف سفر دو روزه این هیات اعلام شده است.

این هیات قرار است در زمینه های گردشگری و ورزشی، صنعت و معدن، کشاورزی، علمی و آموزشی، توسعه و عمران شهری، تجارت و مسایل گمرکی با مسوولان استان مازندران به بحث و تبادل نظر بپردازد. ک/3

2585/503/1654/508

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا