گوناگون

استاندار اردبیل: کشاورزی استان نیازمند تجدید نظر است

81147567 5666261

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجید خدابخش روز جمعه در همایش نقش زن کشاورز در کشاورزی در اردبیل افزود: اردبیل از نظر درآمد کشاورزی، استان فقیری است و باید با تدابیر ویژه میزان درآمد این بخش را افزایش دهیم.

وی بر لزوم اصلاح فرایند کاشت ، داشت و برداشت تاکید کرد و گفت: اصلاح فرایند کشاورزی در استان موجب حفظ منابع موجود و افزایش درآمد زایی می شود.

وی اظهار کرد : در کشاورزی استان به صورت علمی کار نمی شود و روند سنتی بودن باعث می شود که این بخش چندان بهره وری و ارزش افزوده نداشته باشد.

او تاکید کرد که نیاز است که با آکاهی بخشی و آموزش بتدریج شیوه کشت و داشت در استان تغییر یافته و سهم تولیدات کشاورزی در توسعه استان نقشی شایسته و مطلوب باشد.

استاندار اردبیل با تاکید بر ضرورت سازماندهی در آموزش در بخش کشاورزی و پیوند تحصیلات و تحقیقات علمی با کشاورزی گفت : هم اکنون 12 رشته کشاورزی در استان و پنج هزار نفر عضو در نظام مهندسی کشاورزی وجود دارد و این در حالی است که از این تعداد سه هزار و 800 نفر بیکار هستند.

وی با بیان این که دولت موظف به ایجاد اشتغال برای این تحصیل کرده ها نیست افزود: وظیفه دولت تامین زیرساخت های اشتغال زایی است و این خود فارغ التحصیلان کشاورزی است که وارد عمل شده و از دانش خود در سر اراضی کشاورزی و برای تعالی این بخش استفاده کنند.

8124/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا