گوناگون

استاندار اصفهان: بانک ها جزایر مستقل از مدیران استان نیستند

81149721 5669899

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، ˈرسول زرگرپورˈ در جلسه کارگروه اشتغال استان افزود: کارگروه اشتغال در استانی صنعتی مثل اصفهان یکی از مهمترین جلسات در بخش اشتغال و سرمایه گذاری است.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، وی اظهار کرد: وضعیت پرداخت اعتبارات و تسهیلات به بخش اشتغال و کارآفرینی در استان اصفهان که یک استان بزرگ و صنعتی ترین استان کشور به حساب می آید، از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی با ابراز تأسف از اینکه میانگین نرخ بیکاری در استان از متوسط کشوری یک درصد بیشتر است، خواستار تلاش تمام مسوولان برای افزایش تسهیلات و اعتبارات اشتغال از یک طرف و استفاده از آن در جای خود از طرف دیگر شد.

زرگرپور با انتقاد از عملکرد مسوولان در بخش پرداخت تسهیلات اشتغال در سال گذشته، تصریح کرد: این عملکرد به هیچ وجه قابل قبول نیست.

وی افزود: میزان یک هزار و 300 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در بخش های مختلف از جمله صنعت، اشتغال خانگی، شرکت های دانش بنیان و بخش کشاورزی به استان ابلاغ شده است.

استاندار اصفهان گفت: در سال گذشته میزان دو هزار و سیصد میلیارد تومان طرح های اشتغالزایی معادل حدود 1.5 برابر تسهیلات ابلاغی به سیستم بانکی استان معرفی شده است.

وی ادامه داد: سیستم بانکی تنها به میزان 800 میلیارد تومان از این طرح ها را مصوب کرده و فقط 400 میلیارد تومان آن منجر به انعقاد قرارداد و اعطای تسهیلات شده است.

وی عملکرد این بخش را در شرایط موجود که استان به شدت نیازمند تسهیلات برای توسعه و پایداری اشتغال است، نامطلوب دانست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان دارای نیروی انسانی متخصص و دانشگاهی فراوان است، تأکید کرد: باید از تسهیلات ابلاغ شده برای استان اصفهان در سال جاری، حداقل میزان 90 درصد ان تخصیص یابد.

وی بانک ها و مدیران مرتبط را موظف کرد، حداکثر ظرف مدت سه ماه مسائل و مشکلات سد راه این موضوع را بررسی و با اصلاح برخی قوانین زمینه را برای تحقق تخصیص بالای 90 درصد تسهیلات اشتغال فراهم کنند.

زرگرپور خاطر نشان کرد: قابل قبول نیست که مردم به منابع و تسهیلات نیاز داشته باشند و توسط دولت نیز ابلاغ شود ولی مدیران و مسوولان این بخش به دلیل وجود برخی قوانین و مشکلات امکان جذب تسهیلات را نداشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت استان برای حل این مسئله حساسیت ویژه و خاص دارد، خواستار پیگیری جدی مسائل توسط بخش های مربوط و برطرف کردن موانع برای پرداخت تسهیلات اشتغال شد.

د/510/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا