گوناگون

استاندار اصفهان: حضور50 کشور بیانگر اهمیت جهانی اجلاس میراث ناملموس فرهنگی است

81197381 5754333

اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان روز چهارشنبه اعلام کرد: رسول زرگرپور در دومین نشست شورای راهبردی اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی، جلب نظر مثبت کشورهای شرکت کننده در این گونه همایش ها را بسیار حائز اهمیت خواند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برگزاری این اجلاس ها فرهنگ خاص دارد، اظهار کرد: با توجه به حضور نمایندگان 50 کشور، برگزاری این اجلاس کاری بزرگ است که باید با استانداردهای خاص انجام شود.

وی گفت: حضور 800 شرکت کننده خارجی در کنار 200 شرکت کننده داخلی می تواند نشان از اهمیت این اجلاس در جوامع بین المللی باشد.

زرگرپور برگزاری اجلاس و جشنواره بین المللی میراث ناملموس فرهنگی در اصفهان را مهمترین رویداد فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اثرگذاری این اجلاس در خارج از کشور بسیار مهم است، افزود: از قبل از برگزاری این اجلاس رسانه های خارجی در صدد بازتاب این موضوع هستند و باید مسئولان برگزاری خوراک خبری رسانه های خارجی را تامین کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید یک بسیج عمومی در کشور برای برگزاری هرچه بهتر این اجلاس اتفاق بیفتد، اظهار داشت: درست برگزار کردن و محتوای این اجلاس مکمل هم هستند و همه مدیران حتی مدیران در سطح بالای کشور باید برای برگزاری هرچه قوی تر این اجلاس وارد عمل شوند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: برگزاری این رویداد مهم فرهنگی باید در شان مردم ایران باشد و نه تنها مردم و مسئوولین استان اصفهان بلکه همه مسئولین کشوری باید کمک کنند تا در شان فرهنگی مردم و جمهوری اسلامی ایران برگزار شود.

وی تصریح کرد: این اجلاس ها محل رفع مناقشات نیست بلکه تکیه بر اشتراکات است و باید بر اشتراکات تاکید و مناقشات را در جای خود حل کرد.

زرگرپور با اشاره به اینکه اگر تنوع برنامه ها زیاد باشد این اجلاس موفق نخواهد بود، تصریح کرد: باید با انتخاب چند برنامه محوری و برنامه ریزی بر روی آنها از تنوع زیاد در برنامه جلوگیری کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه معمولا در اجلاس های فرهنگی که در سطح جهانی برگزار می شود، شرکت کنندگان موضوعاتی از کشور خود را ارائه می کنند، افزود: مسئولین برگزار کننده باید برای این موضوع برنامه هایی را در نظر داشته باشند.

وی در خصوص نقش زنان و توجه بیشتر به مقوله حضور بانوان، اظهار کرد: این موضوع در اجلاس های جهانی، رده اول را به خود اختصاص داده است و برگزار کنندگان باید به این موضوع توجه ویژه کنند.

وی با بیان اینکه در برگزاری اجلاس های بین المللی علاوه بر اهمیت تبعات معنوی، تبعات مادی نیز در نظر گرفته می شود، افزود: معمولا کشورها از اینگونه برنامه ها برای بهبود زیر ساخت ها استفاده می کنند و برگزار کنندگان این اجلاس نیز باید بهبود زیر ساخت و همچنین بازسازی ورودیهای فرودگاه و شهر اصفهان را مورد توجه قرار دهند.

رسول زرگرپور افزود: آنچه در خاطره شرکت کنندگان می ماند در ابتدا برنامه افتتاحیه است و سپس برنامه های اختتامیه و باید اوج مراسم در برنامه افتتاحیه که نشاندهنده فرهنگ و تمدن با عظمت ایران است نشان داده شود.

اجلاس و جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس (ICCN) از تاریخ 16 تا 20 مهر سال جاری در اصفهان برگزار خواهد شد.

8114/ 607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا