گوناگون

استاندار: امکان افزایش50 درصدی تولیدات کشاورزی استان مرکزی فراهم است

81204833 5767256

ˈمحمد حسین مقیمیˈ روز سه شنبه در آیین تقدیر از کشاورزان استان مرکزی افزود: یکپارچه سازی زمین های کشاورزی در استان صرفه جویی 25 درصدی مصرف آب و افزایش30 درصدی بهره وری در این بخش را همراه دارد.

وی ادامه داد: حوزه کشاورزی از بخش های زیربنایی در تولید ثروت، اشتغالزایی و امنیت غذایی است و تعریف راهبردهای صحیح و علمی در مدیریت این بخش نقطه اتکای اقتصاد مقاومتی و خودکفایی کشور است.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: مهمترین موضوع در حوزه کشاورزی اصلاح ساختار آبیاری سنتی است و باید با تدبیر و استفاده از ظرفیت های قانونی سرعت توسعه شبکه آبیاری نوین افزایش یابد.

مقیمی عنوان کرد:رقابت پذیری محصولات کشاورزی ایران در بازارهای جهانی نیازمند ارتقای کیفیت، کاهش قیمت تمام شده و هدفگذاری مناسب بر تولید با الگوی کشت مطلوب است و این موضوعات مهم با آموزش کشاورزان و حرکت به سمت کشاورزی ارگانیک حاصل می شود.

وی با یادآوری سالروز تشکیل ˈجهاد سازندگیˈ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در 27 خرداد سال 58 افزود: این نهاد که به فرمان امامخمینی (ره) تاسیس شده تاکنون آثار پر خیر و برکت های زیادی را در دوران جنگ ، آبادانی روستاها و مدیریت حوزه کشاورزی داشته است.

استاندار استان مرکزی افزود: رسالت اصلی جهاد کشاورزی امروز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و برای این مهم باید از ظرفیت نخبه ها و مشارکت مردمی به نحو شایسته بهره ببرد.

رییس جهاد کشاورزی استان مرکزی در این آیین گفت: 600 نخبه و تولید کننده برتر در استان مرکزی وجود دارد که استفاده از آنان فرصت خوبی برای توسعه بخش کشاورزی است.

ˈعباس مظفریˈ مهمترین اولویت بخش کشاورزی استان مرکزی را استفاده از نیروهای نخبه و متخصص عنوان کرد.

وی توضیح داد: کشاورزان استان توانسته اند با بهره گیری از روش های علمی میزان تولید گندم آبی را 10 تا تن و 400 کیلوگرم ، گندم دیم را تا سه کیلو و 560 گرم، جو آبی را 13 تن و 160 کیلوگرم، ذرت علوفه ای را 870تا تن افزایش دهند

مظفری بیان کرد: متوسط برداشت گندم آبی، دیم، جو آبی، ذرت علوفه ای استان به ترتیب چهار تن، 50 کیلوکیلوگرم ، سه تن، 480 تن در هکتار است.

در این مراسم از 58 کشاورز نمونه استان مرکزی تقدیر شد.

در پایان مراسم استاندار استان مرکزی به همراه معاونان و مدیران کل اجرایی از نمایشگاه دستاوردهای کشاورزان استان مرکزی بازدید کرد.

جهاد سازندگی در 27 خرداد 1358 با فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و از همان آغاز کار توانست خیل عظیم نیروهای دلسوز، جوان و متخصصین متعهد و مسلمان در رشته‏های گوناگون را برای احیا و نوسازی روستاها در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به خود جذب کند.ک/2

716/560/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا