گوناگون

استاندار ایلام: بانک ها حمایت خود را از طرح های اشتغالزایی بیشتر کنند

81211485 5779508

به گزارش ایرنا، «محمدرضا مروارید» عصر یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال استان با حضور قهرمان غلامی مدیر ساماندهی صندوق مهر امام رضا(ع) کشور از همکاری نکردن بانک ها در خصوص حمایت از طرح های اشتغال زایی انتقاد کرد.

وی افزود: بانک ها باید به تعهدهای خود عمل کنند و با طرح های اشتغالزایی و کارآفرینی همکاری های لازم را داشته باشند، چرا که مردم به دلیل سود بالای وام های بانکی در رنج هستند.

مدیر ارشد استان یادآور شد: اصلی ترین مشکل مردم استان اشتغال است و در واقع بیکاری افراد و جوانان برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک معضل بزرگ محسوب می شود.

مروارید تاکید کرد: 45 هزار نفر از جمعیت 550 هزار نفری ایلام متقاضی کار هستند.

وی بیان کرد: آمارهای رسمی نرخ بیکاری را در استان ایلام 12 درصد عنوان می کند در حالیکه اگر واقع بین باشیم و به درستی بررسی کنیم نرخ بیکاری در این استان بیش از 30 درصد است.

وی بیان کرد: بخش صنعت در استان ایلام، رشد کافی نداشته است اما می توان در حوزه صنایع خرد بخشی از مشکلات اشتغال را رفع کرد.

نماینده عالی دولت در استان با تأکید بر توسعه صنعت فرش در ایلام ادامه داد: زنجیره تولید در بخش تولید فرش نباید تنها به صورت تولید تفننی باشد، بلکه باید با داشتن یک راهکار مناسب و برنامه ریزی دقیق و همگام سازی تولید کنندگان و بافندگان در یک مرکز، تولید را پایدار کرد. ک/2

540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا