گوناگون

استاندار ایلام: دولت تدبیر و امید تاکید جدی بر گسترش پیوندهای اقتصادی با عراق دارد

81221256 5795621

به گزارش ایرنا، «محمدرضا مروارید» عصر دوشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی استان ایلام به دیدار خود با معاون اول رییس جمهوری و وزرای اقتصادی دولت تدبیر و امید اشاره و بیان کرد: دولت معتقد است عراق دارای بازار 100 میلیارد دلاری است که باید از این فرصت برای توسعه صادرات غیرنفتی استفاده بهینه شود.

وی ادامه داد: دولت مصمم است تا استان های همسایه مرزی با عراق بتوانند از مزیت صادرات به این کشور بیشتر بهره مند شوند تا بتوان شاهد تحول اقتصادی این مناطق شود.

وی اظهار کرد: بنابراین می طلبد که بخش خصوصی به ویژه فعالان عرصه بازرگانی استان ایلام بیش از پیش فعال شوند تا سهم عمده ای از بازار مصرف کشور همسایه را در دست گیرند.

استاندار ایلام به مشکلات زیرساخت های عمرانی شهرهای مختلف عراق اشاره و تاکید کرد: پیمانکاران استان ایلام باید بتوانند بخش عمده ای از کارهای عمرانی در شهرهای مختلف عراق را انجام دهند.

مروارید گفت: دستگاه های دولتی نیز می توانند کارهای مشترکی با همتایان خود در عراق به منظور گسترش پیوندهای اقتصادی، علمی و آموزشی دو کشور انجام دهند.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در ایلام اظهار کرد: ما در کنار فعالیت های اقتصادی می توانیم در بخش پذیرش دانشجو، برگزاری اردوهای ورزشی و دیگر حوزه ها با استان های مختلف عراق همکاری داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همدلی مسوولان و بخش خصوصی ایلام تحول بزرگی در عرصه اقتصادی استان روی دهد.ک/2

7173/565

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا