گوناگون

استاندار سیستان و بلوچستان؛ در سه سال گذشته رشد اقتصادی قابل توجهی در استان نداشتیم

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر شکل‌گیری شورای ادارات کارشناسان گفت: برای رساندن سیستان و بلوچستان به وزن استان‌های برخوردار باید از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انباشت شده در استان به بهترین نحو استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در همایش روز کارمند و بسیج کارمندی در تالار فردوسی زاهدان بر شکل‌گیری شورای کارشناسان ادارات تاکید کرد و گفت: یک نفر در این شورا به انتخاب خود اعضا نتایج جلسات شورا را به استانداری گزارش دهد.

هاشمی با بیان این‌که مسوولیت این مهم بر عهده معاون توسعه و منابع انسانی استانداری با همکاری مدیران تمام دستگاههای اجرایی استان است گفت: شورای کارشناسان تمام ادارات استان با هدف انتقال نظرات آنان در رابطه با وضعیت نظام ادارای باید هر چه سریع‌تر شکل گیرد.

وی افزود: ایجاد این شورا کمک شایان توجهی به جمع بندی نظرات کارشناسی پنهان این افراد در رابطه با موضوعات بخشی و فرابخشی در استان دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با ابلاغ این موضوع کارشناسان موفق و کارآمد خود را برای عضویت در این شورا معرفی کنند.

هاشمی بر تاثیر هم اندیشی در توسعه استان تاکید کرد و افزود: با توجه به این‌که در سه سال گذشته رشد اقتصادی قابل توجهی در استان نداشتیم باید از دو سال باقی مانده از برنامه پنجم توسعه با اندیشیدن به جهش انفجاری توسعه این عقب افتادگی را جبران کنیم تا بتوانیم با قوت وارد اجرای برنامه‌های ششم توسعه شویم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای رساندن سیستان و بلوچستان به وزن استان‌های برخوردار باید از ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انباشت شده در استان به بهترین نحو استفاده کنیم.

وی افزود: دو سال از برنامه پنجم را پیش‌رو داریم باید تلاش کنیم عقب‌ماندگی‌های سه سال قبل را جبران کنیم.

هاشمی بیان کرد: در سیستان و بلوچستان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های لازم وجود دارد و می‌طلبد با همت جهادی در این دو ساله توسعه انفجاری را رقم بزنیم.

وی با بیان این‌که نباید بین مدیر، کارمند و کارگر فاصله باشد، گفت: تبعیض، پارتی‌بازی، سفارش و کاغذ‌بازی در نظام اداری آفت است که باید از این صفات دوری کنیم.

هاشمی افزود: نباید بین کلام و علم مسئولان فاصله باشد، مدیریت با کارکنان را به جای مدیریت بر کارکنان مبنای کار قرار دهیم، این یعنی مشارکت جویی و موفقیت در کارها.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به منش و ایمان شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی با بودن در قدرت بسیار ساده بود و لحظه‌ای بودن در قدرت بر او سایه نینداخت و بر منش خویش و برارزش‌های معنوی خود استوار ماند به همین دلیل در اذعان و خاطره‌ها به یادگار ماند.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر به مرحله‌ای از قابلیت رسیدند که خداوند خریدارشان شد.

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قدرت‌های جهان بر علیه ما به حرکت درآمده اما اتحاد ما که قوت یافته از ایمان ما‌ست چنان اقتداری به ما می‌دهد که هیچ صاحب قدرتی به راحتی نمی‌تواند در مقابل این صفوف به هم فشرده قرار گیرد.

هم‌چنین در این همایش زهرا اربابی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان با تبریک روز کارمند و بسیج کارمندی گفت: پیگیری مستمر برای ارتقا رضایتمندی مردم، منظم و دانش گرا بودن، دور بودن از فساد و کاغذ بازی، پاسخ گویی و خدمتگزاری به ملت از مهم‌ترین ویژگی‌های نظام اداری کارآمد است.

اربابی با بیان این‌که مسوولیت پذیری، نظم و ترتیب در کار، امانت داری، تعهد و جلب اعتماد مردم از دیگر شاخصه‌های نظام اداری موفق هستند، افزود: بر اساس سیاست‌های کلی نظام، نقشه راه مطرح شده در دولت تدبیر و امید و آمار جمع آوری شده از 53 دستگاه اجرایی سیستان و بلوچستان، به طور جدی در حال تدوین سند توسعه منابع انسانی استان هستیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا