گوناگون

استاندار: شرایط برای اجرای اقتصاد مقاومتی در همدان فراهم است

استاندار همدان گفت: در استان همدان شرایط برای اجرای اقتصاد مقاومتی فراهم بوده و استعداد و بضاعت استان همدان می‌طلبد با همت و همدلی در توسعه استان گام‌های ارزشمندی برداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، “محمدناصر نیک بخت” روز یکشنبه 6 مهرماه در همایش تبیین اقتصاد مقاومتی، از بهره‌برداری از پتروشیمی هگمتانه تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: سه پتروشیمی در استان همدان پیش‌بینی شده که تا پایان سال یکی از آنها به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: جلسات متعددی در راستای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر پتروشیمی همدان برگزار شده که نتیجه این جلسات تسریع عملیات اجرایی پروژه بوده است.

جلو خام فروشی مواد معدنی گرفته شود

نیک‌بخت به وضعیت معادن استان اشاره کرد و گفت: استان همدان ظرفیت مطلوبی در حوزه معادن دارد اما متاسفانه معادن استان به سمت خام فروشی پیش می‌روند که باید جلوی این موضوع گرفته شود و تمامی مواد خام در داخل استان به تولیدات بیانجامد.

وی خاطرنشان کرد: در استان همدان سعی بر توسعه صنایع تبدیلی بزرگ شده است، چرا که این موضوع موجب پیشرفت استان می‌شود.

گردشگری در همدان تنها 3 درصد اشتغالزایی دارد

نیک بخت تصریح کرد: گردشکری استان همدان ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که می‌تواند اشتغال استان را تا 25 درصد افزایش دهد اما در حال حاضر بخش گردشگری تنها سه درصد اشتغال ایجاد کرده که این رقم با 25 درصد بسیار فاصله دارد.

وی ادامه داد: استان همدان به 9 استان کشور نزدیک بوده و از نظر مسافت فاصله بسیار کمی دارد، هم‌چنین به مرکز کشور دسترسی داشته و از نظر آب و هوایی بسیار مناسب است.

استاندار همدان گفت: در صورتی که همدان را خوب معرفی کنیم گردشگری استان رونق می‌گیرد و می‌توانیم رتبه اول را در حوزه گردشگری در کشور داشته باشیم.

وی ادامه داد: در شرایطی که منطقه دچار ناامنی است برای ما بسیار جای خوشحالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در هفت سال متوالی اقدام به نام‌گذاری سال‌ها کردند، هم‌چنین ایشان منشور اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند که باید برای تحقق این اهداف تلاش کنیم.

برنامه 6 توسعه استان نیازمند تدوین سندی مستحکم و راهگشاست

نیک بخت خاطرنشان کرد: برای برنامه 6 توسعه استان باید تمامی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را داشته باشند تا سندی مستحکم و راهگشا تدوین شود.

وی با اشاره به این‌که در استان همدان استعداد و شایستگی فراوانی در همه بخش‌های اقتصادی و فرهنگی وجود دارد، افزود: هم‌چنین تاریخ آبرومند و شایسته‌ای دارد که این مباحث نشان دهنده ارزشمندی استان همدان است.

استاندار همدان بر کیفی کردن مباحث کشاورزی و دامپروری تاکید کرد و افزود: باید برای کیفی کردن مباحث کشاورزی تلاش ویژه داشته باشیم و نحوه آبیاری را مدرن کنیم.

نیک بخت ادامه داد: باید با مکانیزاسیون کشاورزی و سودآورترین شرایط اقتصادی فعالیت کنیم، هم‌چنین در مصرف آب صرفه جویی داشته باشیم.

وی با بیان این‌که در استان همدان سالانه بین پنج تا پنج و نیم میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود، اظهار کرد: از این تعداد سه میلیون تن باید فرآوری شود که جزو صنایع تبدیلی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های دلاورمردان ایران زمین است که برای دفاع از ناموس خود به دفاع و مقاومت پرداختند.

وی ادامه داد: برخی کشورها از دفاع مقدس ما الگوبرداری کرده‌اند و در حال حاضر در حال مقاومت هستند که نمونه آن سوریه و عراق است.

به گزارش ایسنا؛ همایش «تببین اقتصاد مقاومتی» امروز 6 مهرماه جاری با حضور مسئولان ستاد تبیین اقتصاد مقاومتی کشور و استانی در همدان در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا