گوناگون

بازدید بیش از 3میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری فردوس

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس گفت: طی 6 ماهه‌ی نخست سال، بیش از 3 میلیون و 281 هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و روستایی فردوس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خراسان‌جنوبی، «شبنم‌زاده» گفت: در تابستان امسال حدود 2 میلیون و 81 هزار نفر از مجموعه این جاذبه‌های گردشگری بازدید کردند.

وی ادامه داد: بارگاه مطهر امامزادگان فردوس، روستای نمونه گردشگری «باغستان» و قنات تاریخی بلده، مجموعه‌ی تفریحی گردشگری آبگرم و منطقه‌ی نمونه‌ی شهر تاریخی «تون» بیشترین حجم بازدیدکننده را داشته است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس ادامه داد: مجموعه‌ی تفریحی و گردشگری آبگرم با داشتن سوئیت‌ها، اتاق‌ها، استخر، اردوگاه نیز در 6 ماه نخست سال پذیرای 306 هزار و 366 نفر بوده که 147هزار نفر در تابستان از مجموعه خدمات این مجتمع بهره‌مند شده‌اند.

شبنم‌زاده اظهارکرد: در 6 ماه نخست سال، یک میلیون و 500 هزار نفر در فردوس اسکان یافتند که از این تعداد، 682 هزار نفر در مدت سه ماهه تابستان در کمپ‌ها، پارک‌ها، خوابگاه‌ها، مهمانسراها، هتل و مهمانپذیرها اسکان یافته‌اند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس افزود: هم‌چنین در تابستان امسال بیش از 125 مورد بازدید نظارتی توسط دستگاه‌های متولی از جمله میراث‌فرهنگی، بهداشت، تعزیرات و اماکن به‌صورت گشت‌های مشترک و موردی از مجموعه واحدهای خدمت‌رسان، صنوف، مراکز اقامتی و پذیرایی و کمپ‌ها انجام شده است.

شبنم‌زاده گفت: افزایش میزان تردد مسافر، افزایش کمپ‌ها و مراکز اقامتی و پذیرایی، ارائه‌ی خدمات مطلوب در مسیر تردد مسافران و مراکز استقبال از مواردیست که باعث افزایش مدت ماندگاری مسافران در شهر فردوس شده است.

وی افزود: شهرستان فردوس در مسیر ترانزیت و عبور 9 استان کشور از استان‌های هرمزگان، بوشهر، شیراز، اصفهان، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، خراسان‌جنوبی و خراسان‌رضوی است که باعث شده در طول سال پذیرای بیش از 9.5 میلیون زائر و گردشگر است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فردوس افزود: از جمله محورهای مواصلاتی شهرستان می‌توان به محور «فردوس – بجستان»، مشهد و بالعکس، مسیر «فردوس – بشرویه»، اصفهان، یزد، شیراز و بوشهر و بالعکس، مسیر «فردوس – دیهوک»، کرمان، هرمزگان و سیستان وبلوچستان و بالعکس اشاره کرد.

شبنم‌زاده خاطرنشان کرد: هم‌چنین مسیرهای «فردوس – گناباد»، مشهد و مسیر «فردوس – سرایان»، بیرجند و قاین و بالعکس از دیگر مسیرهای تردد مسافران است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا