گوناگون

استاندار قم: مسوولان قم آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی هستند

81147058 5665514

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ عصر پنجشنبه در نشست مشترک با 12 نفر از نمایندگان کشورهای خارجی در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، اظهار کرد: امروز دولت تدبیر و امید با توسعه روابط خارجی زمینه چنین نشستی را فراهم کرده است.

وی در بخش دیگر سخنانش به معرفی استان قم پرداخت و گفت: استان قم بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و از نظر فرهنگی و علمی، حوزه علمیه قم قطب فرهنگی جهان اسلام، مکتب تشیع و پرورش شخصیت های بزرگ فقهی می باشد.

صالحی منش افزود: همچنین وجود 32 مرکز دانشگاهی رونق خاصی به علم بخشیده است.

وی درباره زیرساخت های استان قم نیز اظهار کرد: قرار گرفتن قم در مسیر آزادراه های اصلی جنوب، شرق و غرب کشور، نزدیکی به فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) و خطوط اصلی آب، برق و گاز کشور از مزیت های دیگر سرمایه گذاری در این استان است.

12 نفر از سفیران و رایزن های اقتصادی کشورهای آسیایی و اروپایی به منظور آشنایی با توانمندی های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان امروز از این منطقه بازدید کردند و با گفت وگو با مسوولان این منطقه با مزیت ها و امکانات آن برای سرمایه گذاری آشنا شدند.

ˈمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگانˈ به وسعت دو هزار هکتار در 50 کیلومتری جنوب غربی شهر قم و در 185 کیلومتری شهر تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت در مرکز ایران واقع شده است.

این منطقه مهم ترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی و اقتصادی کشور به شمار می رود که در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و آزادراه های اصلی جنوب، شرق و غرب ایران قرار دارد.

منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان دارای موقعیتی ممتاز و منحصر به فرد در برقراری ارتباط با کشورهای اروپایی، آسیای میانه و خلیج فارس برای تولید، واردات، صادرات و ترانزیت کالاست و نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان کشور دارد. ک/2

7406/ 553

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا