گوناگون

استاندار هرمزگان: مدیریت بحران در بندرعباس نیازمند برنامه است

استاندار هرمزگان گفت: هرمزگان در بحران خشکسالی 18 ساله به سر می‌برد، بی‌آبی، بی‌برقی و از همه مهمتر بی‌برنامه بودن هم بحران است و بارها تذکر داده‌ایم که دستگاه‌های مسئول باید آمادگی لازم برای انواع بحران احتمالی را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خلیج‌فارس، دکتر جاسم جادری در همایش آموزشی مدیریت بحران با بیان اینکه 43 نوع حادثه طبیعی در جهان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد 32 نوع حادثه در ایران اتفاق می‌افتد که آمار بالایی است و هوشیاری بیشتر مسئولان را می‌طلبد.

وی به زلزله‌خیز بودن استان هرمزگان و قرار گرفتن منطقه بر روی چند گسل اشاره و تصریح کرد: امروز 50 درصد اماکن شهر بندرعباس را بافت فرسوده تشکیل می‌دهد که انتظار دارم با توجه به زلزله‌خیز بودن استان قسمت اعظم توجه شهردار و شورای شهر پرداختن به این موضوع باشد.

وی گفت: آمار بالای بافت فرسوده در شهر بندرعباس در صورت وقوع زلزله موجب اتفاقات ناگواری می‌شود که در این رابطه ابتدا باید از ساخت‌وسازهای جدید غیرمجاز و غیرمقاوم در حاشیه شهر جلوگیری شده و سپس بافت فرسوده موجود را هر چه زودتر ساماندهی کرد.

استاندار هرمزگان با اشاره به سیل اخیر در ایام نوروز اظهار کرد: وقتی در بندرعباس با یک بارندگی شدید سیل ایجاد شده و منجر به فوت 3 نفر از هموطنان می‌شود جای تامل و برنامه‌ریزی دارد.

دکتر جادری با بیان اینکه هرمزگان در بحران خشکسالی 18 ساله به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: بی‌آبی، بی‌برقی و از همه مهمتر بی‌برنامه بودن هم بحران است و بارها تذکر داده‌ایم که دستگاه‌های مسئول باید آمادگی لازم برای انواع بحران احتمالی را داشته باشند.

وی یادآور شد: با شرایط موجود در هرمزگان و خطرپذیری بالا در برابر حوادث طبیعی، باید فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود تا مردم منازل خود را در برابر زلزله، سیل و حوادثی از این دست بیمه کنند و این امر ابتدا باید از بیمه کردن ساختمان‌های دولتی آغاز شود.

وی به سوره زلزال در قران کریم اشاره و اظهار کرد: زلزله باید انسان را به یاد روز آخرت بیندازد همان روزی که اعمال ما حساب و کتاب می‌شود و باید طوری عمل کنیم که هر لحظه آمادگی پاسخگویی داشته باشیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا