گوناگون

استاندار کرمان: راهی جز تمرکز بر بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی نداریم

استاندار کرمان گفت: اگر می‌خواهیم در راستای سیاست‌های دولت، جهش اقتصادی و فرهنگی انجام دهیم، راهی جز تمرکز بر بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی نداریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کویر، “علیرضا رزم‌حسینی” ظهر امروز در همایش ائمه جمعه استان کرمان با بیان اینکه دولت فعالیت خود را در سه حوزه متمرکز کرده، اظهار کرد: درحوزه اول که مسئله اصلی نظام است و مقام معظم رهبری بیش از شش سال بحث‌های اقتصادی را مطرح فرموده‌اند، تلاش کرده و در سال جاری دولت به طور جدی دنبال این است که مشکلات اقتصادی را تا جایی که امکان دارد، رفع کند.

وی افزود: در زمان تحویل گرفتن دولت، با تورم لجام گسیخته‌ای رو‌به‌رو بودیم که همزمان نیز رکود شدید اقتصادی در کشور حاکم بود و هنوز هم وجود دارد.

رزم حسینی تصریح کرد: دولت اولین ماموریت خود را مهار تورم احساس کرد و تنها ابزار این زمینه استفاده از سیاست‌های پولی و مالی بود که با سیاست‌های انقباضی و کنترل نقدینگی کار را انجام داد.

وی بیان کرد: دولت اخیرا لایحه خروج از رکود و رفع موانع تولید را به مجلس ارائه کرده که واحدهای تولیدی امکان دسترسی به منابع بانکی داشته باشند و اشتغال ایجاد شود.

استاندار کرمان گفت: در حوزه سیاست داخلی دولت یازدهم و شخص رئیس جمهور به شدت بر آرامش سیاسی در داخل کشور تاکید دارد و این آرامش در سراسر کشور وجود دارد و حتی الامکان دنبال اعتدال و میانه‌روی و دوری از افراط و تفریط است.

وی افزود: پیگیری سیاست خارجی دولت نیز با راهنمایی‌های مقام معظم رهبری است و در این حوزه توفیقاتی داشته، بعضی تحریم‌ها کاهش یافته و بخشی از پول‌های بلوکه شده ایران برگشت داده شد.

رزم‌حسینی تصریح کرد: امنیتی که در ایران وجود دارد در منطقه بی‌نظیر است و مستکبران، گروه‌های تروریستی و داعش را به وجود آورده‌اند که گریبانگیر خودشان شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: در استان کرمان کار را بر پایه ولایت و توسعه و با هماهنگی نماینده ولی فقیه و همراهی ائمه جمعه آغاز کرده و معتقدیم زیر چتر ولایت و توسعه می‌توانیم به توسعه برسیم و مشکلات مردم را حل کنیم.

استاندار کرمان گفت: اگر می‌خواهیم در استان کرمان در راستای سیاست‌های دولت جهش اقتصادی و فرهنگی انجام دهیم، راهی جز تمرکز بر بخش خصوصی و سرمایه‌های مردمی نداریم.

وی افزود: اختیارات استاندار ناکافی است و استانداری که اختیار نداشته باشد، فرد توسعه‌گرایی نیست، استاندار تشریفاتی است و برای تصویب کارکرد استان، مثلث توسعه را برای هماهنگی و هم‌افزایی ایجاد کرده‌ایم.

رزم حسینی تصریح کرد: حجم موافقتنامه‌های سرمایه‌گذاری امضا شده کرمان در هیچ استانی صورت نگرفته و قریب به 50 هزار میلیارد تومان موافقتنامه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف در شهرستان‌های استان امضا شده است.

وی افزود: متاسفانه بروکراسی هنوز در نظام اداری وجود دارد و قوانین مزاحم موجب کندی سرعت اجرا شدن سرمایه‌گذاری‌ها شده است.

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان یک سیاست جدید حاکم است و نمایندگان مجلس، ائمه جمعه و استاندار با هم دور یک میز نشسته و مشورت می‌کنند و حمایت ائمه جمعه، سرمایه و پشتگرمی است.

وی در ادامه افزود: یکی از معضلات استان، حاشیه‌نشینی است که پیامدهای منفی اجتماعی، فرهنگی و … به دنبال دارد و در استان کرمان تا امروز 505 هکتار اراضی دولتی را آزاد کرده‌ایم و در 31 نقطه اطراف شهر کرمان بحران حاشیه‌نشینی وجود دارد و عزم جدی در راستای مقابله با این بحران داریم.

در زمینه کارآمدی مردم موفق نبوده‌ایم

رزم حسینی اظهار کرد: در زمینه کارآمدی مردم موفق نبوده‌ایم و به دنبال الگویی هستیم که مردم را توانمند کنیم و مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را اقتصاد مردمی می‌دانند.

وی اظهار کرد: می‌خواهیم قلعه گنج را به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی ارائه کنیم و اگر موفق شویم، کار بی‌بدیلی در کشور انجام خواهد شد.

راه نجات بحران آب، صرفه‌جویی بخش کشاورزی است

استاندار کرمان با اشاره به طرح پلیس آب در استان گفت: نجات بحران آب کشور و استان در صرفه‌جویی در بخش کشاورزی است که 95 درصد آب استحصالی استان در این بخش مصرف می‌شود.

وی افزود: برداشت منفی منابع زیرزمینی موجب مشکلات زیست محیطی، تخلیه روستاها و … در استان شده و این از بی‌تدبیری ماست.

رزم‌حسینی تصریح کرد: بدون یک ریال پرداخت و هیچ مسئولیتی، آب بی‌رویه در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و طرح پلیس آب را در استان اجرا خواهیم کرد و کار را با فرهنگ‌سازی و اطلاع مردم آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با اجرای این طرح و صرفه‌جویی، چندین برابر آب انتقالی به استان و چند برابر اعتباری که برای این زمینه قرار است بگذاریم، به دست می‌آوریم.

استاندار کرمان در پایان از ائمه جمعه سراسر استان کرمان خواست که اجازه ندهند وحدت استان خدشه دار شود و وحدت کنونی استان و شهرستان‌ها را حفظ کنند.

وی همچنین تاکید کرد: ائمه جمعه و فرمانداران در محافل سیاسی تبلیغاتی انتخابات‌ها حضور پیدا نکنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا