گوناگون

استاندار همدان: امکانات روبنایی مسکن مهر مطلوب نیست

81173632 5712200

به گزارش ایرنا نیکبخت روز پنجشنبه در نشست اعضای شورای تامین مسکن همدان افزود: خدمات رفاهی از جمله مسجد، مدرسه و پایگاه بهداشتی در مساکن مهر به میزان کافی پیش بینی نشده است.

وی افزود: علت کندی پیشرفت طرح و امکانات روبنایی پیش بینی شده مکان یابی نادر برای اجرای طرح مسکن مهر و تامین اعتبار نیاز از محل اعتبارات استانی است.

وی گفت: اعتبارات استانی بسیار محدود و اندک است و اگر تمامی اعتبار همدان هم برای مسکن مهر همدان لحاظ شود نمی توان پاسخگوی نیاز مردم بود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه هیچ دستگاهی حق آغاز طرح عمرانی جدید با تکیه بر اعتبار استانی را ندارد تصریح کرد: بی توجهی به امکانات رفاهی مورد نیاز در مساکن مهر علاوه بر درگیر کردن مسوولان استانی نارضایتی عموم را به همراه دارد.

نیکبخت اظهار داشت: مسکن امید اکباتان شهر همدان برای سکونت 12 هزار نفر پیش بینی شده است ولی امکانات رفاهی آن جوابگوی این تعداد جمعیت نیست.

وی از مسوولان اداره کل راه و شهرسازی خواست تا در زمینه تامین اعتبارات برای ایجاد امکانات رفاهی مسکن مهر از محل اعتبارات ملی رایزنی کنند.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان در زمینه فضاهای آموزشی نیمه کاره واقع در مساکن مهر به فرمانداران توصیه کرد با مسوولان نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز برای هدایت کمک های مالی به سمت تکمیل این مدارس گفت و گو کنند.

نیکبخت تاکید کرد: طرح هایی که هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده در صورت نبود امکانات رفاهی ، متوقف شوند تا زمینه ای برای اتلاف وقت و سردرگمی متقاضیان مسکن نشود.

وی گفت: اجرای طرح مسکن مهر با هدف ایجاد سرپناه برای مردم و جلب رضایت آنان کار بسیار بزرگی است ولی شیوه و روند اجرای این طرح بزرگ و ملی معقولانه و کارشناسی شده نبود.

استاندار همدان، تعجیل در اجرای این طرح و به دنبال آن برنامه ریزی نامناسب را از علل بروز مشکلات اخیر در روند اجرای مسکن مهر دانست.

وی با ذکر اینکه ضرورت ایجاد مسکن برای اقشار کم درآمد را نمی شود انکار کرد گفت: کمبود متقاضی مسکن مهر در فامنین گویای این است که نیازی به اجرای این طرح در برخی شهرستان نبود.

نیکبخت افزود: با توجه به اینکه این طرح ناقص شروع شده است ولی دستگاه های مسوول برای رفع مشکلات موجود باید تلاش کنند تا این خدمت به کام مردم تلخ نشود.

وی به بیان نتایج نشست با رییس بنیاد مسکن پرداخت و گفت: در این نشست با اختصاص 300 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سالجاری به بهسازی روستاهای همدان موافقت شد.

استاندار همدان افزود: مقرر شد برابر همین میزان اعتبار ملی نیز از محل منابع استانی برای بهسازی روستاهای همدان اختصاص یابد.

نیکبخت بیان کرد: 15 میلیون یورو اعتبار ارزی و 200 میلیارد ریال اعتبار ریالی برای ساخت کارخانه تولید قطعات پیش ساخته از دیگر نتایج این نشست بود که به درخواست استان قرار شد این طرح با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با افزایش دو هزار فقره تسهیلات ساخت مسکن نیز موافقت کرد .

وی همچنین از اختصاص 20 میلیارد ریال اعتبار برای چهار روستای هدف گردشگری در این نشست خبر داد و گفت: 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات سال 92 برای اجرای طرح های هادی روستایی اختصاص یافت.

استاندار همدان تاکید کرد: افزون بر 78 درصد از اعتبارات در اختیار وزارتخانه ها است که از مسوولان و مدیران استانی انتظار می رود برای جذب اعتبارات ملی تلاش کنند.

7525/551

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا