گوناگون

استاندار: کهگیلویه و بویراحمد از نبود توازن منطقه‌ای رنج می‌برد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان از عدم توازن منطقه‌ای، نابرابری‌ها و تبعیض رنج می‌برد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه کهگیلویه‌وبویراحمد، دکترسیدموسی خادمی که در نشست فعالان اقتصادی استان با حضور دو نفر از اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن می‌گفت، افزود: اغلب مناطق کشور و این استان ازعدم توازن منطقه‌ای، نابرابری‌ها و تبعیض رنج می‌برند و مجمع تشخیص می‌تواند در این مسیر ایفای نقش کند.

وی اظهار کرد: سیاست‌های کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام در آب به عنوان یک کالای استراتژیک، بهداشت، درمان و سلامت عمومی در کشور به عنوان یک راهبرد اساسی، اقتصاد مقاومتی به عنوان یک اصل بنیادی و اصل 48 قانون اساسی در توازن منطقه‌ای به خوبی تفهیم، اعمال و مورد اجرا قرار بگیرد تا دیگر جایی برای نگاه‌های تبعیض‌آمیز و نابرابری‌ها اجتماعی و اقتصادی در جامعه نباشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عدم توازن منطقه‌ای، ناشی از تبعیض در توزیع درآمدهای ملی بر حسب عدالت است.

خادمی تصریح کرد: در هر منطقه‌ای از جمله استان کهگیلویه و بویراحمد باید نسبت به میزان نیاز و براساس استعداد و ظرفیت رشد خود و با توجه به عدم برخورداری، سرمایه و منابع کافی در دسترس قرار گیرد.

وی وظیفه اصلی دولت را فراهم کردن شرایط و فرصت برابر برای ایجاد فضای کسب و کار و سرمایه‌گذاری عنوان و اظهار کرد: اگر دولت در این رابطه نتواند نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کند، قطعا بخش خصوصی موفقی نخواهیم داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، امروز دولت با تمام توان وهمت با مدیریت منسجم در پی تبدیل سیاست ‌ا و برنامه‌ها به مرحله اجرا و عمل است، اضافه کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوی قدرتمندی است تا با تمرکززدایی بخش دولتی و خصوصی را در ایجاد توسعه‌ای متوازن همسو قرار دهد.

به گزارش ایسنا، در این نشست سیدمرتضی نبوی- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام- ابراهیم مداحی – رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام – و مسئولان استانی حضور داشتند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا