گوناگون

استاندار گیلان: افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است

استاندار گیلان گفت: افزایش ارتباطات نظامی، اقتصادی و سیاسی کشورهای حاشیه دریای خزر موجب افزایش امنیت و آرامش بیشتر در این دریا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی در دیدار با هیئت نظامی روسیه با بیان اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی است، گفت: همانگونه که رؤسای جمهوری ایران و روسیه در نشست آستراخان اعلام کرده‌اند حافظ امنیت و صلح خزر خود کشورهای منطقه هستند.

وی با اشاره به بازدیدهای متقابل ناوگروه‌های دو کشور گفت: هرچقدر این ارتباطات در کنار مناسبات اقتصادی و سیاسی افزایش یابد موجب امنیت و آرامش بیشتر در این دریا می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد: ضامن امنیت دریای خزر، کشورهای منطقه هستند و حضور دیگران در این دریا معنا ندارد از این رو افزایش صلح و دوستی در خزر راهبرد استراتژیک جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی ایران در خزر گفت: ایران مصمم است از فرصت دریای خزر برای توسعه کشور استفاده کند.

ناخدا یکم والری آنتولیویچ سمیرنوف فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به گیلان نیز با قدردانی از میزبانی گرم و صمیمی مسئولان استان گیلان گفت: ایران و روسیه در تأمین امنیت، حفظ محیط زیست و منابع بیولوژیک در خزر تاکنون کارهای بزرگی را انجام داده‌اند.

وی افزود: روابط خوب دو کشور فرصتی را ایجاد کرده است تا این کارها ادامه یابد.

فرمانده ناوگروه اعزامی روسیه به گیلان خاطرنشان کرد: روسیه نیز همانند ایران معتقد است که بیگانگان نباید در حوضه خزر دخالت کنند.

به گزارش ایسنا، ناوگروه روسیه با پیام صلح و دوستی روز دوشنبه وارد بندر انزلی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا