گوناگون

استراتژی ایمیدرو بازنگری و به روز شد

81190153 5741506

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی این سازمان با اعلام این مطلب گفت: اسناد بالادستی دیگری که در نسخه جدید و به روز شده استراتژی ایمیدرو نقش داشته شامل «محورهای اصلی سند چشم انداز، سیاست های کلی نظام در بخش معدن و صنایع معدنی و پیش نویس سند راهبردی صنعت، معدن و تجارت» است.

امیر صباغ افزود: نخستین نسخه استراتژی های این سازمان در سال 1383 تدوین شد و در سال 1389 ویرایش دوم استراتژی بنابر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور در آن دوره انجام شد و اینک نیز با توجه به اسناد بالادستی و شرایط پیش روی کشور، ویرایش جدید در نیمه دوم سال 1392با استفاده از یک تیم دانشگاهی و کارشناسی، تدوین و به تصویب هیات عامل سازمان رسید و در مرحله اجرا قرار گرفت.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو درباره تفاوت استراتژی های جدید با نسخه های قبلی اظهار داشت: از این پس توسعه با فناوری های نوین و با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های متنوع مناطق جغرافیایی کشور و تاکید بر توسعه مناطق کم برخوردار صورت می گیرد، همچنین جهت گیری توسعه و نوسازی با مشارکت فعال بخش خصوصی و در چارچوب سیاستهای اصل 44 قانون اساسی انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش تصدی گری و افزایش رقابت پذیری صنعتی از دیگر تفاوت های سند استراتژی ایمیدرو با نسخه پیشین به شمار می آید.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو در تشریح اهم استراتژی این سازمان گفت: توسعه فعالیت های معدن و صنایع معدنی رقابت پذیر، تکمیل زنجیره تولید، توسعه روش های نوین تامین مالی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، جذب سرمایه گذاری خارجی و سرمایه گذاری در خارج کشور، توسعه دانش، پژوهش های کاربردی و فناوری های مورد نیاز، توسعه منابع انسانی و بازاریابی استراتژیک از اهم استراتژی های جدید سازمان است.

صباغ به عملیاتی شدن استراتژی های جدید و اقدامات انجام شده اشاره و تصریح کرد: مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های فولاد استانی، توسعه فعالیت های اکتشافی در کشور و اجرای طرح های پایلوت در معادن تیتانیوم و آنتیموان در نقاط کمتر برخوردار نمونه ای از جهت گیری های جدید این سازمان است.

به گفته وی، ورود به حوزه های فرآوری مواد معدنی کم عیار، کمک به توسعه معادن کوچک مقیاس، توسعه سرمایه گذاری بخش خصوصی و ارایه بسته های سرمایه گذاری مربوطه به سرمایه گذاران و فعال کردن طرحهای راکد که برخی تا 13 سال معوق مانده بود از دیگر استراتژی های جدید ایمیدرو به شمار می رود.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی ایمیدرو، جذب سرمایه گذار مستقیم خارجی به بخش معدن و صنایع معدنی نظیر روی مهدی آباد، اجرای طرحهای توسعه زنجیره مواد مصرفی و افزودنی بخش از جمله طرح های پترولیوم کک و الکترود گرافیتی را از دیگر جهت گیری های جدید این سازمان برشمرد.

سیام**9012**1553

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا