گوناگون

استعداد های حوزه ورزش لرستان شناسایی شوند/ نقش تعیین کننده هیئتهای ورزشی

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی شامگاه سه شنبه در دیدار با جمعی از ورزشکاران استان لرستان با اشاره به اینکه در عصر کار فکری که معمولا افراد به صورت عادی تحرک لازم را ندارند ورزش یک امر واجب است، اظهار داشت: اهمیت ورزش باعث شده تا برخی مراجع تقلید ورزش را یک امر واجب و ضروری بدانند.

ورزش در راس برنامه های زندگی قرار گیرد

وی با بیان اینکه باید برای سلامتی بدن که یکی از نعمت های بزرگ الهی است ارزش قائل شویم، تصریح کرد: باید ورزش را در راس برنامه های زندگی خود قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه خداوند متعال دو نعمت مجهول و ناشناخته به ما داده که متاسفانه ارزش آنها را نمی دانیم، افزود: یکی از این نعمت ها، نعمت سلامت است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به اینکه خداوند متعال انسان را دو بعدی آفریده که یک بعد آن جسمانی و یک بعد دیگر روحانی است، گفت: هم بعد جسمانی نیاز به مراقبت دارد وهم بعد روحانی که راه هایی برای این امر نیز به انسان داده شده است.

وی با بیان اینکه مراقبت از بعد روحانی به معنویت انسان و ارتباط او با خدا است، تصریح کرد: مراقبت از بعد جسمانی به ورزش است و اگر ما می خواهیم جسم را سالم نگه داشته و زمینه رشد آن را فراهم کنیم راه آن ورزش است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه اهمیت ورزش بر کسی پوشیده نیست، ادامه داد: متاسفانه ورزش همانند سایر موضوعات ملعبه دست سلطه گران و سود جویان قرار گرفته است.

ضرورت حاکم شدن اخلاق در ورزش

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه متاسفانه ورزش نیز ملعبه دست کسانی شده که تنها به دنبال کسب درآمد هستند، تصریح کرد: ورزش نباید وسیله ای برای کسب درآمد قرار گیرد.

وی یادآور شد: امروز مافیا در ورزش کشور وجود دارد و همین امر سبب شده تا ورزش ما رشد لازم را نداشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه ارزش انسان به اخلاق و معنویت است، اظهار داشت: اگر ورزش توام با اخلاق باشد پسندیده بوده و تنها زمانیکه ورزش همگام با رعایت مسائل اخلاقی باشد چیز مطلوبی است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه باید اخلاق را در ورزش حاکم کنیم، تصریح کرد:همه ورزشکاران باید جوانمرد باشند و روحیه جوانمردی را در ورزش حاکم کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید میدان ورزش، میدان عرض اندام کسانی باشد که شایستگی لازم را ندارند، افزود: افراد مومن، انقلابی و متدین باید در حوزه ورزش میدان داری کنند.

حوزه ورزش لرستان ارتقا یابد

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت بالا بردن سطح ورزش در استان اشاره کرد وگفت: ورزش در لرستان در ابعاد گوناگون دارای ظرفیت ها و استعدادهای فراوان است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه نیروهای مستعد فراوانی در لرستان وجود دارد اما متاسفانه میدان برای شکوفایی این استعدادها وجود ندارد، تصریح کرد: سطح ورزش را در استان باید بالا ببریم به گونه ای که رتبه لرستان رتبه برتر باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش هایی می بینیم که جوانان حضور یافته و رشد کرده اند ولی به دلیل عدم حمایت از آنها به نقطه اول برگشته اند، اظهار داشت:باید تربیت بدنی استان یک برنامه ریزی عمیق و دقیق داشته و به کارهای روزمره گرفتار نشود.

نقش هیئتهای ورزشی در شکوفایی استعدادها

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه باید برنامه ریزی و ساماندهی لازم صورت گیرد و ظرفیت های استان شناسایی شوند، تصریح کرد: نقش هیئت های ورزشی در این زمینه بسیار مهم و اساسی است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه هیئت های ورزشی می توانند سطح ورزش را در استان بالا ببرند، افزود: رشد یک رشته ورزشی به هیئت آن ورزش وابسته است و اگر افرادی که برای هیئت های ورزشی انتخاب می شوند خوب باشند می توان شاهد رشد در آن حوزه شد.

وی یادآور شد: گاهی یکی از رشته های ورزشی خوب می درخشد و وقتی بررسی می کنیم متوجه می شویم مجموعه دست اندرکار آن ورزش یک برنامه ریزی و عملکرد خوب داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به حیف و میل شدن اعتبارات ورزشی در استان اشاره کرد و اظهار داشت: برخی اوقات گزارشات ناراحت کننده ای می آید که اعتبارات ورزشی صرف خواسته ها و امیال بعضی افراد می شود.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: انتظار داریم اعتبارات حوزه ورزشی صرف ورزش و جوانان استان شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا