گوناگون

استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی بهبودیافتگان از دام اعتیاد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: در کنار برنامه‌های کلان ملی باید برنامه‌ریزی و اقدام برای کاهش تقاضا و پیشگیری از ابتلا به اعتیاد در همه‌ی اقشار جامعه به‌ویژه در اقشار آسیب‌پذیر در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، «علیرضا رادفر» در جلسه‌ی کمیته‌ی تخصصی پیشگیری از اعتیاد در حوزه‌ی زن و خانواده با تأکید بر نقش کاهش تقاضا در پیشگیری از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی افزود: نظام جمهوری اسلامی در خصوص مبارزه و مقابله با عرضه‌ی مواد مخدر، تلاش‌های زیادی انجام شده که اجرای طرح انسداد مرزها و طرح تشدید برخورد با عرضه‌کنندگان مواد مخدر از این اقدامات است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد هزینه‌ها و تبعات کمتری نسبت به درمان دارد، خاطرنشان کرد: باید در تصمیم‌گیری‌ها و جلسات کمیته‌های تخصصی به مقوله‌ی پیشگیری بیشتر توجه شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: براساس مطالعات انجام شده در خصوص ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی، اعتیاد از نظر مردم نخستین معضل جامعه عنوان شده است و باید برای برطرف کردن این معضل اقدامات اساسی با مشارکت خود مردم انجام شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی به بحث حمایت‌های روانی از مبتلایان به اعتیاد برای رهایی از این بلای خانمانسوز، خاطرنشان کرد: جلب مشارکت‌های مردمی در قالب تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، استفاده از توان و ظرفیت خیرین و افزایش حساسیت جامعه نسبت به اعتیاد از دیگر راهکارهای مهم مقابله با این معضل اجتماعی است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار انجام مطالعات پژوهشی در حوزه‌ی پیشگیری از اعتیاد و استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی برای توانمندسازی بهبودیافتگان از دام اعتیاد در استان را خواستار شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا