گوناگون

استقبال گرم مراجع تقلید برای کمک به دولت

81147495 5666172

به گزارش ایرنا، ˈمحمود واعظیˈ در این سفر با حضرات آیات ˈحسین وحید خراسانیˈ، ˈ لطف الله صافی گلپایگانیˈ،ˈعبدالله جوادی آملیˈ ، ˈناصر مکارم شیرازیˈ و ˈسید عبدالکریم موسوی اردبیلیˈ از مراجع تقلید و نیز آیت اللهˈسید هاشم حسینی بوشهری ˈ مدیر حوزه های علمیه دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدارها، گزارشی از برنامه های دولت و وزارتخانه متبوع خود ارائه و رویکردهای اصلی در این زمینه را تشریح کرد.

واعظی، ضمن ابلاغ سلام دکتر روحانی به مراجع عظام، در این دیدارها از این که مراجع به دولت عنایت دارند و دعایشان شامل حال دولت می شود، تشکر کرد.

**آیت الله وحید خراسانی: مردم تحمل کنند تا خرابی های هشت سال گذشته جبران شود

آیت اللهˈحسین وحید خراسانیˈ از مراجع تقلید در قم در دیدار وزیر ارتباطات با وی، گفت: مردم باید شرایط را تحمل کنند، چراکه وارث مملکت ویرانه هستیم و باید صبر کنیم تا خرابی های هشت سال گذشته جبران شود.

وی با اشاره به شرایط کشور افزود: البته توقعات مردم هم حدی دارد و مسوولان باید تلاش و رسیدگی کنند.

آیت الله وحید خراسانی با انتقاد از برخی رویه ها در روابط بین الملل افزود: همانطور که برای سران کشور خود احترام قائلیم، مردم کشورهای دیگر هم برای سران خود احترام قائلند و باید حرمت آنها را نگه داریم تا آنان نیز حرمت سران ما را نگه دارند.

وی افزود: در عرصه بین الملل باید با همه مردم به زبان خوب صحبت کنیم و با دست خود دشمن تراشی نکنیم.

**آیت الله مکارم شیرازی: اقلیت پرهیاهوی تندرو، به حرکت کلی نظام آسیب نرساند

آیت الله ˈناصر مکارم شیرازیˈ از مراجع تقلید نیز با اشاره به اینکه نسبت به آینده امیدواری ایجاد شده است، گفت: اقلیت های تندروی پرهیاهو که در هر جامعه ای هستند، نباید بتوانند به حرکت کلی نظام آسیب بزنند.

وی در دیدار واعظی با وی افزود: امروز ادبیات اصلاح شده و اهداف به سمت اعتدال و عدالت پیش می رود، البته برخی تندرویها هم هست که در هر جامعه ای وجود دارد.

وی ادامه داد: این تندروها، اقلیتی پرهیاهو هستند و باید طوری شود که نتوانند به حرکت کلی نظام آسیب برسانند.

این مرجع تقلید افزود: نسبت به سیاست خارجی و بحث هسته ای امیدواریهایی پیدا شده است که اگر طرف مقابل روی لج نیفتد، راه صاف است و مشکلات حل خواهد شد.

**آیت الله موسوی اردبیلی: مردم به اقدام دولت برای مهار تورم بسیار امیدوارند

آیت الله ˈسیدعبدالکریم موسوی اردبیلیˈ از مراجع عظام تقلید نیز گفت: مردم برای از بین رفتن معضل گرانی و تورم، منتظر اقدام دولت بوده و در این زمینه بسیار امیدوارند.

وی نیز در دیدار وزیر ارتباطات افزود: مردم بسیار امیدوارند مشکلات آنها بخصوص در بعد گرانی در این دولت برطرف شود، چرا که آنها قبلا با مشکلات گرانی دست و پنجه نرم کرده اند.

وی همچنین افزود: امروز شاهد همبستگی نظام و مردم در سطوح مختلف هستیم و این بهترین سرمایه اجتماعی است که به برکت دولت یازدهم ایجاد شده و باید حفظ شود.

** آیت الله صافی گلپایگانی: وحدت داخلی حفظ شود

آیت الله ˈلطف الله صافی گلپایگانیˈ از مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر ارتباطات با وی گفت: مسوولان وحدت داخلی را حفظ کرده و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان به فکر مردم باشند، تصریح کرد: اگرچه مشکلاتی در گذشته برای کشور ایجاد شد، اما باید از آن عبور کرد و مشکلات را بر اساس سیاست های صحیح و معقول حل کرد.

**آیت الله جوادی آملی: نظام اسلامی از ظرفیت مردم بهینه استفاده کند

آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ از دیگر مراجع تقلید نیز در دیدار وزیر ارتباطات با وی گفت: نظام اسلامی باید از ظرفیت انسانی، علمی و دانش مردم ایران بهترین استفاده را در جهت اعتلای کشور بکند.

وی با بیان اینکه مسوولان باید هنر استفاده کردن از ظرفیت را داشته باشند، افزود: مسوولان می توانند با مدیریت نیروی انسانی و دانش آن، مشکل بیکاری را مهار کنند.

آیت الله جوادی آملی بر ضرورت رسیدگی مسوولان به مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور تاکید کرد و افزود: اگر مردم دستشان تنگ و جیبشان خالی باشد، به سمت تملق و چاپلوسی می روند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ملتی نجیب است، افزود: مسوولان کشور برای مقابله با تهدیدات دشمنان و مقابله با دشمنی آنان باید روی ملت ایران حساب کنند و با تکیه بر آنان در مقابل خطرات بایستند.

** مدیر حوزه های علمیه :مراجع و علما، دولت را در رفع مشکلات همراهی می کنند

مدیر حوزه های علمیه کشور نیز در دیدار وزیر ارتباطات با وی گفت: مراجع و علما، دولت را در رفع مشکلات مردم همراهی می کنند و در این عرصه کوتاهی نخواهند کرد.

آیت الله ˈسید هاشم حسینی بوشهریˈ افزود: هر قدر دولت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و تقویت معنویت و حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد، حوزه های علمیه، مراجع و علما نیز همراهی خواهند کرد و دعاگوی دولت هستند.

وی افزود: مدیران دولتی که در راس تصمیم گیریهای کلان کشوری هستند باید با تلاش در سالهای اولیه خدمت خود، گامهای بلندی بردارند و با پشتوانه توکل بر خدا، مشکلات را مرتفع سازند.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: مردم ولی نعمت ما هستند و اگر دولتی از حمایت مردم برخوردار باشد تهدیدها نیز کارساز نخواهد بود ضمن اینکه مردم کشورمان از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در تمام عرصه ها وارد میدان شده و از دین و نظام دفاع کرده اند.

در همین حال، حضور در اختتامیه جشنواره ˈشیوه های تبلیغ نوینˈ و بازدید از جامعه المصطفی و مرکز ملی پاسخگویی به سووالات دینی از دیگر برنامه های سفر یکروزه وزیر ارتباطات در قم بود.

از سوی دیگر آیت اللهˈسیدموسی شبیری زنجانیˈ از دیگر مراجع تقلید نیز پنجشنبه شب در دیدار ˈعلی لاریجانیˈ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید انتظار داشت که مشکلات کشور یکروزه حل شود.

وی با بیان اینکه برای موفقیت دولت و مجلس همواره دعا می کنم، افزود: مشکلات در کشور وجود دارد اما مسیر درست است.

آیت الله شبیری زنجانی گفت: اینکه روند و حرکت دولت رو به بهبود باشد، مطلوب است.

543/ 7408 / 380/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا