گوناگون

استقرار صندوق ضمانت در بین خوشه های صنعتی،موانع صادرات را رفع می کند

81225628 5802994

ˈکیوان گردانˈ روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به زودی صندوق ضمانت صادرات در بین خوشه هایی مانند خوشه سفال و سرامیک لالجین مستقر می شود و مشکلات این خوشه ها را در خصوص صادرات کالا رفع خواهد کرد.

وی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تشکیل خوشه های صنعتی در مناطقی که در یک حوزه دارای ظرفیت هستند سعی در رونق صنایع کوچک کشور دارد.

وی افزود: اطمینان از اعتبار خریدار یکی از موارد مهم در رونق صادرات است و صادر کنندگان برای اطمینان از برگشت سرمایه خود نیاز به ارزیابی خریدار خارجی دارند لذا با تحقق این امر صادرات هدفمند خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهر لالجین خوشه سفال وسرامیک شکل گرفته است افزود : برای رفع موانع صادرات سفال وسرامیک، کارگزار صندوق ضمانت صادرات در لالجین مستقر خواهد شد.

گردان افزود: صندوق ضمانت صادرات، ارزیابی خریدار را به صورت رایگان انجام می دهد و با این شرایط کالاهای صادراتی بیمه می شوند و ضرری متوجه صادر کنندگان و تولید کنندگان نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان همدان با اشاره به اینکه این شرکت مدیریت صادرات قوانین گمرکی بازارهای هدف را مطالعه می کند گفت: این شرکت امکان ایجاد نمایندگی در کشورهای مختلف را در حوزه فروش سفال در دست بررسی دارد.

سه خوشه صنعتی سفال و سرامیک لالجین،صنعت لاستیک رزن و مبل و منبت ملایر از مهمترین خوشه های صنعتی استان همدان به شمار می روند.

7530/576

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا