Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوری

نگاهی به اسلحه لیزری دست ساز جوان آمریکایی + عکس و فیلم

میهن پست – سلاح لیزری نوعی جنگ‌افزار انرژی هدایت شده است که از پرتو لیزر برای تخریب هدف استفاده می‌کند. از دهه ۱۹۷۰ تاکنون سلاح‌های لیزری متعدد و متنوعی طراحی و تولید شده‌اند اما اغلب آنها از مرحله تحقیق و اثبات تکنولوژی فراتر نرفته‌اند. امروزه جنگ‌افزارهای زمینی لیزری توانایی نابودی موشک‌ها، و گلوله‌های توپ و خمپارهٔ در حال پرواز را پیدا کرده‌اند. سلاح‌های لیزری هوابرد نیز آزمایش‌های موفقیت‌آمیزی داشته‌اند و حتی سیستم‌های لیزری فضایی برای نابودی ماهواره‌ها یا موشک‌های بالستیک نیز پیشنهاد شده‌اند.

و حالا یک جوان  ۲۲ ساله آمریکایی بنام Drake Anthony   که علاقه بسیار زیادی به لیزر دارد دست به ابداع اسلحه ای لیزری زده است که بسیار جالب و دیدنی است.

این جوان خلاق امریکایی که یک کانال اختصاصی در یوتیوب دارد هر از چند گاهی خلاقیت های خود را در این شبکه اجتماعی به نمایش می گذارد  که حالا در آخرین ویدیویی که او در کانال یوتیوب خود منتشر کرده یک تفنگ لیزری دست ساز را مشاهده می کنیم که همه چیز را به آتش می کشد !

اسلحه لیزری دست ساز
اسلحه لیزری دست ساز

این جوان آمریکایی برای ساخت اسلحه لیزری خود از ۸ لیزر ۵ واتی و یک باتری بزرگ استفاده کرده که در نهایت لیزری با قدرت ۴۰ وات را ارائه کرده است.جالب است بدانید لیزرهای معمولی بازار تنها ۰.۰۰۵ وات قدرت دارند.

همانطور که در ویدیو مشاهده کردید ، این اسلحه لیزری قادر است بادکنک را بترکاند و تکه‌های چوب را آتش بزند با این حال در مقابل توپ لیزری به کار رفته در ناوهای جنگی ارتش ایالات متحده که قدرتی برابر ۳۰۰۰۰ وات دارد ، اسباب بازی بیش نیست !

در ادامه ویدیویی از سلاح لیزری خانگی Drake Anthony را مشاهده خواهید کرد :


منبع : gadgetnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا