Mihanpostاجتماعیپیشنهاد سردبیرعکس

اسماعیل موسی و ۱۲ سال کار داوطلبانه برای تمیزی یک شهر + عکس

اسماعیل موسی و ۱۲ سال کار داوطلبانه برای تمیزی یک شهر در حالی این روزها مورد توجه قرار گرفته است که این مرد عرب تبار مهربان دوازده سال است که همانند یک قهرمان محلی و الهام بخش به تمیزی شهر کوه های آلبرت در اوکلند می پردازد و در نهایت تلاش های او دیده شد و مورد تقدیر محلی ها قرار گرفت. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

اسماعیل موسی که اصالتی کویتی دارد در سال ۲۰۰۴ با خانواده اش به کوه آلبرت نقل مکان کرد و از میزان زباله ای که روی زمین می دید احساس ناراحتی کرد. این کشور نیاز داشت خوب و تمیز به نظر برسد و او نمی توانست آن را کثیف ببیند. بنابراین او شروع کرد در باران و آفتاب در خیابان های شهر بگردد، زباله ها را دور بریزد و موارد قابل بازیافت را در سطل های مخصوص بریزد.

صاحب یک آرایشگاه بنام کالاب وینسنت می گوید :

هر روز ۸ صبح صدای موسی را در حال جمع آوری زباله می شنوم و او اولین نفری نیستم که متوجه خدمات داوطلبانه موسی شده ام.

دیوید شیرر عضو پارلمان آلبرت نیز اغلب که از پنجره دفترش بیرون را نگاه می کند موسی را می بیند که روی زباله ها خم شده و می گوید:

اگر اسماعیل موسی نبود شهر تمیزی حالا را نداشت . صاحبان فروشگاه ها، عموم مردم، همه می دانند که اسماعیل موسی کیست  جه کار خوبی انجام می دهد. شیرر در ادامه یادآور می گوید: با توجه به خدمات خاص و ستودنی اسماعیل موسی من چند وقتی بود که فکر می کردم خوب است حالا که او چنین کار شایسته ای را انجام می دهد راهی برای تشکر از او پیدا کنیم. کاری که باید مدت ها پیش انجام می دادیم.

بنابراین صبح روز ۲۲  آگوست مردم شهر در دفتر شیرر جمع شدند تا ببینند موسی اولین نفری می شود که به او یک گواهی ویژه از طرف پارلمان برای خدمات اجتماعی دریافت می کند. این داوطلب فروتن جایزه را پذیرفت اما تاکید کرد چنین چیزی غیرضروری است. موسی می گوید: «من همیشه به آن ها گفته ام که نیاز به چیزی ندارم… من خوشحالم که از صمیم قلبم کاری انجام دهم چون ما کشور کثیف نمی خواهیم.»

با هم تصاویری از اسماعیل موسی را در میهن پست تماشا می کنیم.

منبع : mymodernmet

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا