گوناگون

اشتغال بانوان نباید خدشه ای به ارائه نقش همسری و مادری وارد کند

مینو اصلانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاکید رهبری مبنی بر اینکه اشتغال باید در اولویت دوم زنان باشد، گفت: یکی از مهمترین مباحث در نظام اجتماعی جایگاه خانواده و تلاش برای تحکیم آن است زنان در طول تاریخ همواره در تلاش برای ارائه نقش مناسب خود در خانواده بودند.

وی افزود: در دنیای امروزی زنان نیز وارد عرصه های اجتماعی شده و متناسب با توانایی و ظرفیتشان شغلی را انتخاب کرده اند، اما نکته مهم آن است که اشتغال نباید مانع از تشکیل و تحکیم بنیان خانواده شود و شان مادر و یا همسر را زیر سئوال ببرد.

این فعال حوزه زنان با بیان اینکه اشتغال زنان در درجه اول قرار ندارد، گفت: در گذشته زنان در عین کار و فعالیت در خانه مشاغلی را انتخاب می کردند که در عین تولید برای انبوهی از مردم جامعه کمک اقتصادی نیز به خانواده می شد که این بسیار خوب و تاثیرگذار است قطعا توسعه اینگونه مشاغل خانگی هم منجر به حضور اجتماعی و اقتصادی در جامعه شده و هم اینکه زنان به راحتی می توانند نقش خود را به عنوان مادر یا همسر ایفا کنند.

اصلانی در پاسخ به این سئوال که بخش تعداد عمده ای از زنان به دلیل داشتن مشکلات اقتصادی و معیشتی مجبور به کار و اشتغال در جامعه هستند، توضیح داد: قطعا نقش زن به گونه ای تعریف شده است که نباید بار مالی و اقتصادی خانواده را به دوش بکشد کار کردن زنان در کنار مردان همواره به عنوان کمک اقتصادی بوده است نه آنکه بار اصلی مسائل مادی روی دوش زن باشد.

وی ادامه داد: البته در چند سال اخیر تعقیب سبک زندگی منجر به زیاده خواهی در میان خانواده ها شده است که قطعا تغییر در سبک زندگی و بازگشت به زندگی ایرانی – اسلامی می تواند توقعات را پایین آورده و جهت زیادی از مشکلات معیشتی نیز حل شود.

این فعال حوزه زنان پیشنهاد داد: مسئولان و دست اندارکاران باید راهکارهای جدید را برگرفته از صحبتهای مقام معظم رهبری برای به حداقل رساندن ساعات کاری زنان و حضور بیشتر آنان در کنار خانواده در دستور کار قرار دهند تا به جایگاه اجتماعی و خانوادگی زنان در جامعه خدشه ای وارد نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا