گوناگون

اشتغال معتادان بهبود یافته در قزوین جدی گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی روزبه ظهر چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان بیان کرد: باید با مطالعه دقیق مشخص شود چند درصد از معتادان بصورت کامل به زندگی عادی باز می گردند زیرا اکثر این افراد کاملاً متحول نمی شوند و تاسیس کارگاه های خاص این افراد می تواند بعنوان یک پیشنهاد مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برای خانواده های سالم در خصوص برنامه های پیشگیری و مباحث آموزشی مشکل داریم و اگر فقط به دنبال آموزش معتادان و خانواده آنها باشیم این طرح جواب نخواهد داد لذا  لازم است واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم و راهکارهای عملی اتخاذ شود.

استاندار یادآورشد: نباید کمپ های نگهداری معتادان به مرکز شیوع بیماریهای عفونی و ویروسی  تبدیل شوند بلکه لازم است تیمی مرکب از دستگاه قضایی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی تشکیل شده و موضوع را در دستور کار خود قرار دهند تا براساس آن تصمیمات بهتری گرفته شود تا از تبعات اجتماعی و آسیب های ناشی از بیماران عفونی کاسته شود.

وی افزود: جمع آوری خرده فروشان مواد مخدر در پارک ها و برخی مناطق شهری به همراه شناسایی مناطق آلوده باید در دستور ویژه قرار گیرد اگرچه قزوین در امر مبارزه با مواد مخدر در مقایسه با سایر استانها وضعیت قابل قبولی دارد اما مقدار کم آن هم نباید در جامعه وجود داشته باشد لذا وظیفه داریم همه مناطق را برای قاچاقچیان ناامن کنیم و دستگاههای ذیربط با شدت بیشتری اقدام کنند.

استاندار گفت: اعتیاد به مواد مخدر نظام خانوادگی و اجتماعی و تارو پود خانواده ها را مورد هدف قرار داده و برای مقابله و پیشگیری از آن باید از تمام ظرفیت ها استفاده کرد و اهتمام ویژه ای در بخش پیشگیری ایجاد کرد.

وی یادآورشد: ظرفیتهای اجتماعی و دینی باید در این زمینه به میدان بیایند و استفاده از امکانات قضایی و امنیتی راه کار اساسی و اصلی در این موضوع نیست بلکه تمام بخشها و حوزه ها باید حس مبارزه و پیشگیری داشته باشند چون هنوز نتوانسته ایم از ظرفیتهای اجتماعی به درستی استفاده کنیم.

استاندار با اشاره به فرارسیدن ماه های ماه محرم و صفر تصریح کرد: در این ایام مراسم مختلفی برگزار می شود که می توان از این ظرفیت اجتماعی استفاده کرد و در این مراسم در خصوص آگاه سازی مردم برنامه ریزی کرد و سازمان هایی چون تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند در این زمینه برنامه ریزی کنند.

وی در پایان افزود: باید جلسات استانی و شهرستانی با ارائه راهکارهای علمی بصورت مرتب و ماهیانه تشکیل شود و از همه امکانات برای پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد.

در این جلسه به دستور استاندار مقرر شد جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان  بصورت ماهیانه برگزار شود.
 
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا