گوناگون

اشتغال 105هزار نفر بطور مستقیم در پارس جنوبی/ بازگردان 13 میلیارد تومان از حقوق کارگران

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالله حاجیانی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم روز کارگر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اظهار داشت: پارس جنوبی به عنوان قطب انرژی کشور نقش بسیار مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و بیش از 70 درصد گاز کشور در این منطقه تولید می‌شود.

وی با اشاره به اشتغال 105هزار نفر بطور مستقیم در پارس جنوبی، تصریح کرد: تلاش‌های بسیار زیادی برای احقاق حقوق کارگران در این منطقه صورت گرفته است و تلاش داریم تا به صورت کامل از حقوق حقه کارگران در برابر پیمانکاران متخلف دفاع کنیم.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس با تاکید بر لزوم تعامل همه کارفرمایان و پیمانکاران با کارگران و ایجاد شرایط مناسب کاری برای رفاه کارگران، افزود: همکاری همه شرکت‌های و مسئولان در این زمینه لام است و امیدواریم شاهد ایجاد شرایطی برای عملکرد مناسب‌تر کارگران باشیم.

بازگردان13 میلیارد تومان از حق و حقوق کارگران پارس جنوبی

وی با اشاره به بازگردان13 میلیارد تومان از حق و حقوق کارگران شاغل در این منطقه در سال گذشته، تاکید کرد: سه هزار و 541 پرونده طی سال گذشته در شعبه‌های حل اختلاف واحد روابط کار این مدیریت تشکیل شد که تلاش کردیم تا حقوق کارگران را باز گردانیم.

حاجیانی با بیان اینکه بیش از 13 هزار خواسته از سوی کارگران در این شکایت‌ها مطرح شده بود، افزود: در سال گذشته به بیش از 95 درصد خواسته‌ها رسیدگی شد و رای نهایی به مراجع قضایی ارسال شد.

وی با اشاره به ضرورت هماهنگی بین مراجع قضایی و مدیریت اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس تصریح کرد: طی سال گذشته مبلغ شش میلیارد تومان از حقوق حقه کارگران به آنان بازگردانده شده است.

مدیر کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ویژه پارس گفت: همچنین هفت میلیارد تومان نیز از حقوق تضییع شده کارگران در ارتباط با کارهای سخت و زیان‌آور، حوادث ناشی از کار، حقوق و دستمزد و حفاظت فنی و بهداشت کار بازگردانده شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا