گوناگون

اصلاح الگوی مصرف تنها راه برون رفت از بحران آب درقم

81212647 5780765

به گزارش ایرنا، ˈعبدالحمید توکلی بیناˈ روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: صرفه جویی و اصلاح فرهنگ مصرف آب می تواند تبعات ناشی از کم آبی را در سال های آینده کاهش دهد.

وی به این نکته تاکید کرد: منابع آبی در جهان محدود است و اکنون به یکی از دغدغه های جامعه جهانی تبدیل شده است.

وی با انتقاد از نحوه کنونی مصرف آب در قم گفت: با این شیب رو به بالای مصرف آب 20 سال زودتر از پیش بینی های انجام شده دچار بی آبی خواهیم شد.

توکلی بینا بیان کرد: آبی که اکنون برای شرب مردم در قم تهیه می شود بسیار گرانقیمت است و هزینه تمام شده آن بسیار بالاست بنابراین اسراف در آن کاری کاملا غیراخلاقی و غیردینی است.

وی رشد مصرف آب قم را در سال گذشته شش درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته 110 میلیون مترمکعب آب تولید و 23 میلیون مترمکعب نیز آب فاضلاب جمع آوری شد.

وی ادامه داد: با این روند مصرف آب و با توجه به افزایش جمعیت در استان قم تا سال 1400 دیگر آبی برای مصرف نخواهد بود.

توکلی بینا در ادامه تاکید کرد: مردم نقش موثری در مدیریت مصرف آب دارند و با همکاری آنان می توان بحران کم آبی در قم را مدیریت کرد.

وی با اشاره به اینکه قم در منطقه خشکی از کشور واقع شده است، گفت: طی 10 سال گذشته خشکسالی نیز وضعیت تامین آب شرب را با بحران بیشتری مواجه کرده است.

به گفته وی قم از معدود استان های موفق در کنترل خشکسالی در کشور بوده است ولی باید بتوان آبرسانی در بخش های صنعت، کشاورزی و فضای سبز را مدیریت کرد.

توکلی بینا در پایان گفت: سال گذشته 130 کیلومتر توسعه و اصلاح شبکه آب و فاضلاب در سطح استان انجام شده و نیز چهار حلقه چاه حفر و تجهیز شد. ک/2

/7402/ 550/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا