گوناگون

اصلاح فرایند کشاورزی در اردبیل موجب افزایش درآمدزایی می‌شود

استاندار اردبیل گفت: اصلاح فرآیند کشاورزی در استان اردبیل موجب حفظ منابع موجود و افزایش درآمدزایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مجید خدابخش استاندار اردبیل در همایش «نقش زن کشاورز در کشاورزی » در اردبیل گفت: کشاورزی این استان با توجه به اینکه بخش مهمی از اقتصاد منطقه به آن وابسته است، نیازمند بازنگری است.

وی با بیان اینکه اردبیل از نظر درآمد کشاورزی، استان فقیری است و باید با تدابیر ویژه میزان درآمد این بخش را افزایش دهیم، گفت: در کشاورزی استان به صورت علمی کار نمی‌شود و روند سنتی بودن باعث می‌شود که این بخش چندان بهره‌وری و ارزش افزوده نداشته باشد.

وی بر لزوم اصلاح فرایند کاشت، داشت و برداشت تاکید کرد و گفت: اصلاح فرآیند کشاورزی در استان موجب حفظ منابع موجود و افزایش درآمدزایی می‌شود.

وی تاکید کرد که نیاز است که با آگاهی بخشی و آموزش بتدریج شیوه کشت و داشت در استان تغییر یافته و سهم تولیدات کشاورزی در توسعه استان نقشی شایسته و مطلوب باشد.

خدابخش با تاکید بر ضرورت سازماندهی آموزش در بخش کشاورزی و پیوند تحصیلات و تحقیقات علمی با کشاورزی گفت: هم‌اکنون 12 رشته کشاورزی در استان و 5000 عضو در نظام مهندسی کشاورزی وجود دارد و این در حالی است که از این تعداد 3800 نفر بیکار هستند.

وی با بیان اینکه دولت موظف به ایجاد اشتغال برای این تحصیل کرده‌ها نیست افزود: وظیفه دولت تامین زیرساخت‌های اشتغالزایی است و این خود فارغ‌التحصیلان کشاورزی هستند که وارد عمل شده و از دانش خود در سر اراضی کشاورزی و برای تعالی این بخش استفاده کنند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا