گوناگون

اطعام بیش از سه هزار نفر در بیجار توسط خیرین

81241942 5830655

به گزارش ایرنا، مجید خدابخشی شامگاه جمعه در آیین راه اندازی آشپزخانه مرکز نیکوکاری مسجد امام رضا(ع) بیجار افزود: مرکز نیکوکاری محله واقع در مسجد امام رضا(ع)، در مدت یکسال فعالیت خود موفق شده است خیرین و نیازمندان واقعی محله را شناساثی و ساماندهی نماید.

وی از جمع آوری حدود 400 میلیون ریال کمک خیرین محله در سال گذشته خبر داد و افزود: هیات امنای مسجد امام رضا(ع) توانسته اند در مدت فعالیت خود، مدیریت خوبی را در زمینه های کمک به امرار معاش افراد نیازمند، توانمندسازی و اشتغالزایی، جمع آوری کمک های مردمی و تهیه جهیزیه انجام دهند که قابل تقدیر است.

وی به راه اندازی آشپزخانه چند منظوره با استفاده از اتاق های اضافی مسجد که تاکنون غیر قابل استفاده بوده اند اشاره کرد و گفت: با صرف هزینه ای در حدود 200 میلیون ریال، اتاق های که به انباری تبدیل شده بودند به آشپزخانه ای مجهز با ظرفیت پخت غذا برای حدود 500 نفر در هر وعده تبدیل شد.

وی درآمدزایی را یکی از برنامه های مرکز نیکوکاری ذکر کرد و گفت: درآمد حاصله از فعالیت این آشپزخانه که با کمترین هزینه، کمک خوبی نیز برای اهالی منطقه جهت برگزاری مراسم و برنامه های مذهبی و دیگر آیین های مردمی است، برای کمک به نیازمندان هزینه می گردد.

خدابخشی به فعالیت دومین مرکز نیکوکاری در منطقه یاسوکند نیز اشاره کرد و گفت: این مرکز نیز در زمینه جذب افراد خیر و نیکوکار منطقه و شناسایی نیازمندان واقعی خیلی موثر بوده است و در ماه مبارک رمضان امسال به شکل جیره خشک تمام خانواده های تحت پوشش را اطعام کرده است.

به گفته خدابخشی در حال حاضر مجوز فعالیت چهار مرکز دیگر برای شهرستان بیجار صادر شده است و در صدد مکان یابی و دعوت به همکاری با هیات امنای مساجد هستیم.

وی از مردم نیکوکار، نیک اندیش و افراد خیر خواست با عضویت در یکی از مراکز نیکوکاری محله، خود را در ثواب و پاداش کمک به محرومین شریک نمایند.

کمیته امداد امام شهرستان بیجار بیش از سه هزار و 600 خانواده را تحت حمایت های مختلف خود دارد و در حال حاضر، نیاز ضروری این نهاد تامین جهیزیه برای تعدادی از فرزندان این خانواده ها است که بیش از دو سال است بخاطر عدم امکان خرید جهیزیه، نتوانسته اند ازدواج نمایند.

حساب شماره 0104272023008 بانک صادرات به نام کمیته امداد امام(ره) بیجار آماده دریافت کمک های نقدی افراد خیر است.ک/3

7350/533

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا