گوناگون

اظهارات وکیل ویکتوریا دانشور در دادگاه انتظامی وکلا قابل پیگیری است

علی خلاقی همسر  و وکیل لیلی ریاحی فرزند خوانده سیمین دانشور در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اظهارات محمد اینانلو وکیل ویکتوریا دانشور با برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه هیچ مشکلی در واگذاری منزل سیمین دانشور و جلال آل‌احمد وجود ندارد و لیلی ریاحی بدون صدور حکم دادگاه هیچ حقی نسبت به اموال دانشور ندارد، اظهار کرد: متاسفانه یک پایگاه خبری از قول آقای اینانلو مطالبی منتشر کرده که صحت ندارد. ایشان در تمام نوشتار خود گفته که وصی سیمین دانشور تنها ویکتوریا دانشور است و وصی بودن همسر من را ادعایی به اثبات نرسیده، عنوان کرده است.

وی افزود: لیلی ریاحی طبق وصیتنامه مرحوم دانشور، وصی و صاحب امتیاز تمامی آثار ایشان در داخل و خارج کشور و وارث ثلث اموال ایشان است که شامل منزل وی نیز می‌شود. از سوی دیگر در آذر ماه 91 در جلسه دادگاه بدوی که آقای اینانلو هم حضور داشت، قاضی کلانتریان رئیس شعبه 27 دادگاه عمومی از ویکتوریا دانشور سوال کرد که آیا این خط و امضاء خواهر را قبول دارید یا خیر؟ ایشان با عینکی تیره در اتاقی کم نور بلافاصله گفت نه خط را قبول دارد، نه امضاء را و لذا پرونده به کارشناس خط ارجاع داده شد.

خلاقی اضافه کرد: این کارشناس پس از مشاهده خط و امضاء دانشور و مراجعه به دانشگاه تهران، بانک ملی و بابک صادرات که دانشور در آنها صاحب سند خطی بود، صحت این خط و امضاء را تایید کرد و در نتیجه دادگاه در 5/4/92 حکم بر تایید خط و امضاء و تنفیذ وصیتنامه صاد کرد. خانواده ویکتوریا نیز به رای اعتراض کردند که از اول مرداد 92 تا کنون در دادگاه تجدید نظر با ریاست آقای اصلان‌پور هنوز حکمی صادر نشده است که در صورت تایید حکم دادگاه بدوی هنوز حکم تجدید نظر صادر نشده است که در صورت تایید حکم دادگاه بدوی قطعی خواهد بود.

وی گفت: اکنون سوال اینجاست که اظهارنظرهای قابل تعقیب در دادگاه انتظامی وکلا هست یا خیر؟ در حالی که ما حکم دادگاه بدوی را داشته و حکم دادگاه تجدید نظر را نیز در آستانه صادر شدن داریم آیا این اظهارات قابل پیگیری نیست؟ من به کسی تهمت نمی‌زنم اما تاکید دارم که اگر این نوع حرف زدن دروغ گویی نباشد، معنایش چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا