گوناگون

واکنش رئیس کمیته فوتسال به نایب قهرمانی ایران/ تکلیف خسوس مشخص می‌شود

سید رضا افتخاری، در خصوص شکست تیم ملی فوتسال ایران در ضربات پنالتی مقابل تیم ژلپن، در بازی فینال سیزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا، به خبرنگار مهر گفت: ما با بدشانسی قهرمانی را خودمان از دست دادیم به طوریکه بعد از پایان بازی بسیاری از بازیکنان ما باور نداشتند که نتیجه را واگذار کرده‌اند و گریه می‌کردند.

وی در همین خصوص افزود: همه دیدند که تیم ایران تیم برتر میدان بود و موقعیت‌های صد در صد گلزنی زیادی را در جریان بازی از دست دادیم، بویژه توپی که حسن زاده در آخرین لحظه وقت قانونی بازی به سمت دروازه ژاپن زد و دروازه بان این تیم، توپ را از روی خط دروازه بیرون کشید.

رئیس کمیته فوتسال خاطر نشان کرد: ژاپنی ها در مجموع 3 موقعیت جدی گل زنی داشتند که یکی از آنها را تبدیل به گل کردند و گل دوم را نیز بازیکن خود ما به اشتباه وارد دروازه مان کرد. همه ما و حتی خود خسوس فکر نمی کردیم که بدین شکل مقابل تیم ژاپن به بن بست بخوریم و کار به ضربات پنالتی بکشد. به همین دلیل هم بازیکنان ما بر خلاف ژاپنی ها آمادگی زدن ضربات پنالتی را نداشتند. در مجموع باید بگویم روز زوز ژاپنی ها بود نه ما.

وی ضمن انتقاد از عملکرد داور اظهار داشت: اشتباهات داور در مجموع به ضرر بازیکنان ما بود بویژه در اخطارهای بی موردی که به بازیکنان داد. این موضوع بر روی تمرکز و اعصاب آنها تاثیر گذاشته بود. ضمن اینکه شاید بردهای پرگلی که در بازی های قبل مقابل حریفان بدست آوردیم در این دیدار به ضرر ما بود چون بازیکنان ما از همان دقیقه ابتدایی بازی عجله داشتند که ژاپن را نیز با یک نتیجه پرگل شکست دهند.

افتخاری تاکید کرد: درست است که جایگاه ما نسبت به دوره قبل یک پله بالاتر رفت و در جایگاه دوم قرار گرفتیم اما حریفان ما مانند تایلند و ژاپن نیز در آسیا قدرتمند شده اند که این موضوع می تواند زنگ خطری برای فوتسال ایران باشد.

رئیس کمیته فوتسال در پاسخ به این پرسش که با این نتیجه آیا خسوس کاندلاس (سرمربی تیم ملی فوتسال) را حفظ خواهید کرد، گفت: برخلاف برخی از صحبت ها که در بعضی از رسانه ها مطرح شده باید بگویم هنوز کاندلاس اخراج نشده است. ما باید پس از بازگشت به ایران بازی های تیم را آنالیز کرده و بررسی کنیم که ایراد کار، بویژه در بازی فینال کجا بوده است و اینکه چقدر کادر فنی در قهرمان نشدن تیم نقش داشته است.

سید رضا افتخاری در پایان تاکید کرد: علاوه بر اینها من به تنهایی تصمیم گیرنده نیستم و در این خصوص با کفاشیان و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال نیز باید جلساتی داشته باشیم. در مجموع حداکثر تا دو هفته دیگر تکلیف همکاری و یا برکناری این مربی اسپانیایی را مشخص می کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا