گوناگون

اعتکاف با آثار معنوی گسترده ای همراه است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی عصر دوشنبه در نشستی با اعضای ستاد اعتکاف شهرستان سمنان در دفتر خود ضمن بیان اینکه اعتکاف از آثار معنوی بالیی برخوردار است اظهار داشت: احیای این سنت نبوی باید با برنامه ریزی فرهنگی همراه باشد و در آن اعمال ویژه با شکوه خاص برگزار شود.

وی نقش اعتکاف را در خودسازی بسیار موثر دانست و افزود: باید به مواردی مانند استفاده از مبلغان محبوب، مشارکت خیرین برای کمک به برگزار کنندگان و تامین نیازهای معتکفین، تشکیل ستاد استانی و استفاده از فرصت اعتکاف برای تبیین مسایل فکری و تبلیغ امور مذهبی توجه شود.

مسئول ستاد اعتکاف شهرستان سمنان با اشاره به این مطلب که آمادگی لازم را برای جذب یک هزار معتکف داریم افزود: آیین اعتکاف در سمنان در پنج مسجد شامل مسجد جامع ویژه برادران، امام و الزهرا ویژه خواهران، مسجد دانشگاه سمنان برای دانشجویان و مسجد پایگاه هوایی برای کارکنان و سربازان برگزار می شود.

 حجت الاسلام مطیعی از آغاز ثبت نام در این شهر خبر داد و گفت: ثبت نام از داوطلبان تا سه شنبه هفته جاری ادامه دارد.

 وی در خاتمه با اشاره به این مطلب که آیین اعتکاف همزمان با ایام البیض و از سالروز تولد حضرت علی (ع) آغاز می شود خاطر نشان کرد: این مراسم معنوی به مدت سه شبانه روز ادامه دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا