گوناگون

اعدام در انتظار یک کودک‌آزار

فرمانده انتظامی کرج گفت: یک کودک آزار به اتهام متجاوز به عنف روز چهارشنبه، 15 مرداد در کرج به دار مجازات آویخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، سید حسین سید حقیقی، پیش از ظهر امروز، 13 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سال 91 شکایت‌هایی در خصوص کودک‌آزاری به پلیس آگاهی شهرستان کرج ارجاع داده شد. با بررسی‌های انجام شده، مشخص شد فردی با کمین در مسیرهای مدرسه اقدام به اغفال دانش آموزان کرده و سپس آنان را مورد آزار و اذیت و تعرض قرار می‌داد.‌

سیدحقیقی خاطرنشان کرد: با افزایش تعداد شاکیان و تشدید پیگیری‌های پلیس، فرد مجرم شناسایی، دستگیر و در نهایت لب به اعتراف گشود و تاکنون سه فقره سرقت به عنف در پرونده این مجرم به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: با احراز جرم این مجرم 27 ساله، محاکم قضایی در نهایت دستور اعدام در ملاء عام وی را صادر کرده و بر این اساس این متجاوز به عنف روز چهارشنبه هفته جاری، 15 مرداد به دار مجازات آویخته می‌شود.

سید حقیقی به کاهش محسوس آمار وقوع جرایم در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در کرج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه طی مدت مذکور آمار وقوع جرم در شهرستان کرج به ویژه در حوزه سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. طی این مدت 78 درصد سرقت‌های واقع شده در حوزه خودرو توسط ماموران نیروی انتظامی کشف شده است.

وی ادامه داد: طی این مدت سرقت موتورسیکلت 27 درصد، جرایم خشن 12 درصد، سرقت منزل 22 درصد و سرقت مغازه 9 درصد کاهش داشته است. بیش از 54 درصد سرقت‌های کرج به سرقت خودرو، لوازم داخلی و محتویات آن مربوط می‌شود.

سید حقیقی بیان کرد: در حال حاضر در سایر کلانشهرهای کشور به ازای هر سه و نیم نفر یک خودرو وجود دارد این درحالی است که این آمار در شهرستان کرج به ازای هر دو نفر یک خودرو است.

وی یادآورشد: متاسفانه تعداد پارکینگ‌های کرج به هیچ وجه پاسخگوی تعداد خودروهای این شهرستان نیست بنابراین باید راهکاری اساسی برای افزایش تعداد پارکینگ‌ها اندیشیده شود. بدیهی است با افزایش تعداد پارکینگ‌های کرج شاهد پایین آمدن آمار جرم در سطح این شهرستان خواهیم بود.

در ادامه این نشست سید حقیقی به دستگیری یک باند تولید خانگی مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و گفت: با اطلاع رسانی مردم، ماموران کلانتری 16 شهرستان کرج موفق به شناسایی منزلی شدند که عده‌ای در آن مواد مخدر صنعتی تولید می‌کردند. ماموران کلانتری 16 پس از اطمینان از اطلاعات واصله به منزل ورود پیدا کرده و موفق به کشف 2 کیلو گرم شیشه شدند. هر یک گرم شیشه می‌تواند بیش از 80 نفر را دچار اعتیاد کند به همین دلیل نیروی انتظامی به شدت با تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان این ماده افیونی برخورد می‌کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا