گوناگون

فرماندار قزوین: کم آبی روستاهای طارم معضلی اساسی و جدی است

فرماندار استان قزوین در بازدید یک روزه از بخش طارم سفلی گفت: استقرار ادارات در بخش طارم امری منطقی است که نیاز به کار کارشناسی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، سیدعلی موسوی موینی در نخستین سفر کاری خود به بخش طارم سفلی که تا شامگاه روز یکشنبه به طول انجامید، ضمن بازدید از روستاهای غربی بخش، مشکلات روستائیان این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار قزوین در جمع مردم روستای آلتین کش با اشاره به گستردگی بخش طارم سفلی خاطرنشان کرد: این بخش دارای وسعت بسیار زیادی است و بررسی مشکلات تمام روستاهای این بخش به یک دوره یک روزه ختم نخواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری مسائل و مشکلات بخش طارم سفلی قطع یقین در استان انجام می‌شود و نتایج این بررسی‌‎ها خدمت مدیران، مسئولین و مردم ارائه خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه کمبود آب شرب و کشاورزی، نبود برق، راه‌سازی و خدمات آنتن‌دهی از جمله مشکلات عمده روستاهای غرب طارم سفلی است، تاکید کرد: امید است این جلسات و بررسی مسائل و مشکلات روستائیان به نتایج مورد قبول ختم شود.

موسوی موینی تاکید کرد: منطقه طارم سفلی دارای ظرفیت‌های فراوانی است که باید از آن‌ها به نحو مطلوبی استفاده شود.

فرماندار قزوین به فعالیت‌های دولت اشاره و تصریح کرد: تلاش دولت رفع موانع و مشکلات اقتصادی و مهار تورم است و در حال حاضر یکی از موفقیت‌های دولت ثابت نگه داشتن قیمت‌ها در برخی موارد همچون قیمت دلار است.

وی همچنین با اشاره به تحریم‌های مختلفی که همچنان متوجه کشور است، یادآور شد: قطع یقین این تحریم‌ها نقش بسزایی در شرایط اقتصادی کشور دارد اما مردم و مسئولین باید نگاه ویژه و رو به رشدی به بخش تولید داشته باشند.

این مسئول استدلال کرد: برای رهایی از فشار اقتصادی به دولت پیشنهاد می‌شود بحث چاپ اسکناس بدون پشتوانه است که رئیس جمهور به شدت مخالف این موضوع است.

موسوی موینی آفت مگس میوه زیتون را معضلی همه گیر برای مردم بخش طارم و کشور دانست و اضافه کرد: جلسات متعددی برای بررسی این موضوع در استانداری برگزار شده است و پیگیر تصویب تسهیلات برای کمک به بهبود و ادامه روند مبارزه با این آفت هستیم.

فرماندار قزوین اضافه کرد: آفت مگس زیتون در بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد و هنوز به طور کامل از بین نرفته و امید است با مساعدت کشاورزان و مسئولین بتوانیم ضمن کنترل این آفت طی سال‌های متوالی آن را در ایران ریشه کن کنیم.

موسوی موینی با اشاره به مشکل کم آبی روستاهای طارم سفلی به عنوان یک معضل جدی و اساسی خاطرنشان کرد: باید در مسئله آب صرفه جویی لحاظ شود، آبیاری سنتی در کشاورزی اصلاح شده و شیوه‌های نوین در این زمینه به کار گرفته شود.

استقرار ادارات در بخش طارم منطقی است

وی با اشاره به لزوم حضور مسئولین در بین مردم برای حل مشکلات افزود: مرتفع سازی مشکلات طارم مستلزم همکاری دوجانبه مردم و مسئولین است و قطع به یقین حضور مدیران و مسئولین در جمع مردم، انرژی مضاعفی را در آن‌ها برای پیگیری این مسائل بوجود خواهد آورد.

فرماندار قزوین با بیان اینکه استقرار ادارات در بخش طارم حرفی معقولانه و منطقی است، تصریح کرد: همکاری همه جانبه مسئولین و مدیران ارشد استانی در راستای توسعه عمران و آبادانی بخش طارم سفلی است و بن بست ارتباطی در این منطقه از دیگر مشکلات این بخش می‌باشد و در زمینه استقرار ادارات باید کار کارشناسی صورت گیرد.

این مسئول اضافه کرد: به علت فواصل روستایی زیاد و گستردگی بخش طارم سفلی استقرار تمامی ادارات در مرکز بخش و شهر سیردان مورد رضایت مردم بخش نمی‌باشد.

اسرائیل همواره حقوق بشر را نقض کرده است

موسوی موینی با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه و حمله اسرائیل به غزه ادامه داد: اسرائیل با حیله استکبارجهانی به عنوان یک غده سرطانی در بین کشورهای اسلامی ریشه دوانده و مردم مسلمان فلسطین را به طرز فجیعی در غزه به شهادت می‌رساند.

وی با بیان اینکه رژیم اسرائیل همواره ناقض حقوق بشر بوده است، گفت: اگرچه ملت ایران نمی‌توانند در کنار مردم مظلوم غزه باشند اما به طورقطع حمایت‌های معنوی آنان از مردم بی‌دفاع غزه بی تاثیر نخواهد بود.

این مسئول ضمن قدردانی از مردم روستاهای بخش طارم و شهر سیردان برای حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس تجلی نگاه مدبرانه امام خمینی(ره) در نامگذاری این رو بزرگ در تاریخ ملت‌های مسلمان جهان است.

فرماندار استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: امید است برادران و خواهران مسلمان در همه جای دنیا به امنیت برسند و از رژیم کودک کش و غاصب اسرائیل رهایی یابند.

به گزارش ایسنا، در این سفر کاری حجت الاسلام مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز، منوچهرحبیبی معاون استاندار و جمعی از مدیران و مسئولین استانی حضور داشتند و از روستاهای هندی زمین، آلتین کش، شیزر، دیزجین، یمقان، شامی دشت و شهر سیردان بازدید کردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا