گوناگون

امام جمعه موقت اصفهان: جهاد دانشگاهی باید در عزل‌ و نصب‌های دانشگاهی نقش ایفا کند

امام جمعه موقت اصفهان، گفت: جهاد دانشگاهی زاییده انقلاب است به طوریکه توانسته در راستای اهداف جهادی و مجدانه خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق بخشد و فرهنگ پویای اسلامی را تبلیغ کند.

“محمد تقی رهبر”، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه اصفهان، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی زاییده انقلاب است، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی توانسته است در راستای اهداف جهادی و مجدانه خود به آرمان‌های انقلاب اسلامی تحقق ببخشد و فرهنگ پویای اسلامی را تبلیغ کند.

وی تصریح کرد: اگر جهاد دانشگاهی به دنبال پیشرفت و ترقی در عرصه‌های علمی و فرهنگی جامعه است باید مطابق منویات رهبری حرکت کند و توصیه‌های رهبری را فصل الخطاب اعمال خود قرار دهد.

امام جمعه موقت اصفهان به دستاوردهای چشمگیر جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر اشاره و خاطرنشان‌ کرد: جهاد دانشگاهی همواره تلاش کرده تا در همه جنبه‌های مختلف علمی، معنوی، انسانی و ایمانی رشد کند به طوری که اکنون به همت این نهاد انقلابی و دانشگاهی، ایران توانسته است در نانو تکنولوژی، رویان و تولید سلول‌های بنیادی به رتبه برتر منطقه تبدیل شود.

نماینده سابق اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر وظیفه نخبه پروری در جهاد دانشگاهی، گفت: باید وظایف جهاد دانشگاهی در بدنه دانشگاهی کشور افزایش یابد به گونه‌ای که این نهاد انقلابی بتواند در عزل و نصب‌های دانشگاهی حق رأای و اظهار عقیده داشته باشد.

رهبر در ارزیابی نحوه فعالیت جهاد دانشگاهی در مقایسه با سایر نهاد‌های دولتی و غیر دولتی کشور، افزود: جهاد دانشگاهی در عمر 34 ساله خود خدمات چشمگیری در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی به کشور ارائه کرده و با بهره گیری از یک روحیه جهادی و سازنده در تربیت افراد نخبه، فرهیخته و خبره مؤثر بوده است.

کد خبرنگار:13046

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا