گوناگون

اعدام شیخ نمر اعتراضات فراوانی در کشورهای اسلامی در پی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار با عضو ‏شورای مرکزی حزب‌الله لبنان، گفت: بسیار خرسند هستیم که سید حسن نصرالله و همرزمان ثابت قدمشان در حزب الله لبنان اسراییل و استکبارگران را به زانو درآورده اند.

وی افزود: وحدت، ضرورت امروز دنیای اسلام است، زیرا امروز استکبار جهانی به رهبری آمریکا ‏در صدد شیعه هراسی و اسلام هراسی و ایران هراسی است و ما باید با این نقشه شوم مقابله کنیم.

استاد برجسته حوزه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) آغاز و امروز با ‏رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تداوم یافته و به حدی مهم و تاثیرگذار شده است که کسی نمی تواند قدرت و نفوذ آن را انکار کند. موج بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به خوبی این مسئله را نشان داد.

وی یادآورشد: برخی کشورها هنوز متوجه قدرت شیعیان نیستند و آنهایی که حکم اعدام شیخ نمر را صادر کردند باید بدانند که اگر این حکم اجرا شود، اعتراضات فراوانی را در کشورهای اسلامی در پی خواهد داشت و عربستان باید جهان اسلام را مقابل خود ببیند.

آیت الله نوری همدانی با بیان این مطلب که دشمنان در صدد لوث کردن بیداری اسلامی و ایجاد انحراف ‏در انقلاب‌های مردمی منطقه هستند، خاطرنشان کرد: مشکل بزرگ استکبار جهانی، آمریکا و اسراییل‌ با ایران و شیعیان،‌ به دلیل اسلام انقلابی است که در جامعه شیعی وجود دارد.

وی گفت: دشمنان باور نمی کردند که ایران اسلامی تا این حد پیشرفت کند، ولی امروز با این پیشرفت‌ها مواجه شده و مشاهده کردند که چگونه ایران اسلامی به پناهگاهی برای مسلمانان و مظلومان عالم تبدیل شده است؛ آنها با هدف مقابله با اسلام ناب و ایران گروه‌های تروریستی را علیه تشیع و اسلام ایجاد و بسیج کردند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید بدانیم که دشمنان به دنبال خنثی کردن انقلاب‌های مردمی و انحراف در بیداری ‏اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه‌ای سنگینی بر عهده ماست و باید جلوی نقشه‌های ‏دشمنان را بگیریم. علمای اسلام در این مسیر بیشترین مسئولیت‌ها را دارند؛ اما باید بدانیم که نخستین شرط مقابله با استکبار، آمادگی برای شهادت است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت الله نوری همدانی یادآورشد: لازم ‏است علمای اسلامی جلسات مشورتی با یکدیگر داشته باشند و پیشاپیش ‏قیام‌های مردمی حضور یابند؛ اگر در تونس، بحرین و مصر هم ولی فقیهی مانند امام (ره) و رهبری ‏معظم انقلاب وجود داشت، کارشان به اینجا نمی‌کشیدو مطمئنا همه مشکلات آنها به دلیل این است که رهبر و ولی فقیه ندارند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا