گوناگون

مانور مقابله با زلزله در کازرون برگزار شد

مدیر کل بحران استانداری فارس در حاشیه برگزاری این مانور به خبرنگار مهر گفت: در این برنامه، مانو فرضی وقوع زلزله شش ریشتری در کازرون طراحی شد که سناریوی بسیار خوبی بود  و با هماهنگیهایی که با کارگروه های تخصصی از سوی فرماندار شهرستان کازرون صورت گرفته بود یک مانور تمام عیار اجرا شد.

حسن فیاض پور افزود: به طور معمول در یک مانور زلزله یک سناریو تعریف می شود مقل اسکان، امداد و نجات و… اما در این مانور تمام سناریوهای این حوزه مانند امداد و نجات، تخلیه، برپایی بیمارستان صحرایی،عملیات جستجو و دیگر عملیات مرتبط طراحی و اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه این مانور از دیروز پنجشنبه شروع شده بود و تا فردا ادامه دارد، افزود: فردا نیز مانوری با سناروی انفجار فرضی در نیروگاه سیکل ترکیبی کازرون برپا می شود.

وی گفت: برای مانور ولایت 1 اطلاع رسانی خوبی نیز در شهرستان کازرون صورت گرفته بود  و می توان گفت برگزاری این برنامه ارزیابی مناسبی بود که بخشهای مختلف با این گونه حوادث و کارگروه های تخصصی بتوانند در خلال وقوع چنین حوادثی به خوبی یکدیگر را پیداکرده و به هماهنگی با هم برسند.

IMG13302786

مدیر کل بحران استانداری فارس با اشاره به اینکه این مانورها سطح آمادگی مردم و مسئولان را به میزان قابل ملاحظه ای بالا می برد، افزود: ارزیابی خودمان از این مانور شامل نقاط ضعف و اشکالات موجود در جلسه جمع بندی مورد بررسی و ارائه نیز قرار گرفت.

وی گفت: در این مانورها می توان به یک ارزیابی جمعی مناسبی رسید.

فیاض پور گفت: در مانور مذکور شهرهایی مانند شیراز، ممسنی، رستم، فراشبند نیز با هماهنگی که فرماندار کازرون با فرمانداران این شهرستانها صورت داده بود همکاری داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه به مناسبت هفته مقابله با بلایای طبیعی، مطالب پیشنهادی خود را برای ارائه ائمه جمعه در سخنرانی خود به دبیرخانه ائمه جمعه ارسال شد، افزود: ائمه جمعه  در خصوص لزوم توجه به آموزش  و اقدامات پیشگیرانه با مردم سخن می گویند.

مدیر کل بحران استانداری فارس گفت: در بخش خشکسالی نیز مباحثی مانند رعایت الگوی کشت، جلوگیری از پرت آب، مواجه با مشکلاتی نیز آتش سوزی و اقدامات پیشگیرانه و همکاری برای اطفای حریف و… نیز با مردم سخن گفته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا