گوناگون

اعضای شورا باید در مدیریت شهر از خود مایه بگذارند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید در مدیریت شهر از خود مایه‌ بگذارند، گفت: شهر نباید با تحمیل بر مردم اداره شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی خراسان، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» صبح امروز(سه‌شنبه 9 اردیبهشت‌ماه) در بیست و دومین جلسه‌ی علنی شورای اسلامی شهر مشهد در تالار شورا برگزار شد، خطاب به اعضای شورای شهر مشهد اظهار کرد: برای اداره‌ی شهر از خود و امکانات خودتان مایه بگذارید.

وی با بیان اینکه نگفتیم سبزه و مبلمان شهری نباشد، خاطرنشان کرد: اینها باید باشد اما باید ببینیم به چه قیمتی، خدمتی که برای مردم انجام می‌شود باید ارزان باشد نه اینکه مردم را دچار تکلف کند و به مردم تحمیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اولویت شما این باشد که در همه‌ی اقداماتی که برای شهر مشهد انجام می‌دهید به قشر مستضعف نظر داشته باشید، شهر اداره می‌شود و باید بشود اما باید توجه کنیم که مشهد شهر شیب‌داری است و باید این شیب برداشته شود.

علم‌الهدی ادامه داد: حتماً نباید چراغ‌های رنگارنگ بلوار فلسطین و خیام را مدیریت کنید باید به برداشتن شیب موجود در سطح مشهد توجه کنید.

منافع احزاب در شورای اسلامی در نظر گرفته نمی‌شود

امام جمعه مشهد گفت: در شورای اسلامی منافع احزاب در نظر گرفته نمی‌شود و بلکه مصلحت اسلام و مسلمانان در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به تفاوت‌های شورای اسلامی با یک سازمان دموکراسی مدرنیته در جامعه‌ی مدنی اظهار کرد: در جامعه‌ی ولایی مبدأ مشروعیت خداست در حالی که در جامعه‌ی مدنی مبدأ مشروعیت مردم هستند و اگر کسی برای غیرخدا حاکمیتی قائل شود، شرک ورزیده است.

علم‌الهدی با بیان اینکه در جامعه‌ی مدنی غربی احزاب و تشکل‌ها درجریان‌ مشارکت سیاسی دخالت دارند، افزود: در این جوامع مردم برای ورود به عرصه‌ی مشارکت سیاسی باید از طریق احزاب وارد شوند اما در نظام مردم‌سالاری اسلامی مشارکت مردم بالمباشره یا بالوکاله است.

مشارکت نکردن در عرصه‌ی سیاسی معصیت است

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مشارکت سیاسی برای مردم حق نیست بلکه تکلیف است، تصریح کرد: مشارکت سیاسی تکلیف همه‌ی مردم است و انسانی که در این عرصه وارد نشود، معصیت و ترک واجب کرده است.

علم‌الهدی شوراهای اسلامی را از مظاهر جامعه و اجرایی برشمرد و افزود: مردم باید خودشان کار خود را انجام دهند و کشور باید توسط مردم اداره شود.

وی ادامه داد: اقتضائات کشور، امنیت و رفاه باید به توسط مردم تأمین شود اما این اداره‌ی امور همگانی نیست بلکه باید بصورت سازماندهی و در قالب شوراهای اسلامی باشد.

دین را در مصوبات در اولویت قرار دهید

امام جمعه مشهد خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: در همه‌ی مصوبات دین را در اولویت قرار دهید، شما فرصت خدمت دارید، ‌افراد متدینی هستید که در آینده نسبت به اقدامات خود پشیمان نمی‌شوید اما یک ندامت برای شما پیش می‌آید و آن این است که در این مدت بسیاری از اقدامات را می‌توانستید انجام دهید و ندادید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا