گوناگون

اعلام نتایج اولیه انتخابات افغانستان تا 16تیر

کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از اعلام نتایج اولیه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور تا روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دویچه وله، “احمد یوسف نورستانی” رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان گفت نتایج اولیه انتخابات تا روز دوشنبه شانزدهم تیر ماه اعلام می شود. بر این اساس نتایج ابتدایی به دلیل بازبینی آرای هزار و 930 حوزه رای گیری در 30 ولایت افغانستان به تعویق افتاده است.

نورستانی تاکید کرد با این اقدام تلاش شده است تردید در افکار عمومی در مورد صحت شمارش آرا از بین برود. قرار بود نتایج اولیه انتخابات امروز چهارشنبه اعلام شود. گزارش ها همچنین از توافق “عبدالله عبدالله” و “اشرف غنی احمدزی” نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برای مذاکره در مورد پایان دادن به بن بست انتخاباتی با پادرمیانی کرزای حکایت دارد.

در همین حال دفتر سازمان ملل در افغانستان (یوناما) اعلام کرد نامزدهای انتخاباتی روز سه شنبه به طور جداگانه با سفیران و مقامات عالیرتبه جامعه جهانی در کابل دیدار کرده اند. بر این اساس این نشست ها که توسط یوناما برگزار شده فرصتی برای مذاکره طرفین در مورد مسائل مربوط به انتخابات و رفع اختلافات موجود فراهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا