گوناگون

افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی تیپ معین انصارالحجه(عج) ندسا/بازدید دریادار فدوی از اسکله شهید اسحاقی

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با خجسته ایام پرخیر و برکت ماه رجب المرجب، آزمایشگاه تشخیص طبی تیپ معین انصارالحجه(عج) نیروی دریایی سپاه در شهرستان فسا افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این آزمایشگاه که در تجهیز آن از جدیدترین و به روز ترین دستگاه های تشخیص طبی استفاده شده است، به همت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با زیر بنای بیش از ۱۶۰ متر آماده خدمات دهی شده است.

در مراسم افتتاح این پروژه خدماتی و درمانی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان فسا، جمعی از مسئولان محلی و فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

دکتر محمد پور از مسئولان بهداری تیپ انصارالحجه(عج) در مراسم بهره برداری از این آزمایشگاه، گفت: تعرفه های این آزمایشگاه کاملا دولتی است و مهیای خدمات دهی و پذیرش همه کسانی است که تحت پوشش یکی از بیمه های درمانی قرار دارند. وی تصریح کرد: این آزمایشگاه با بهره گیری از جدیدترین دستگاههای تشخیص طبی با هدف خدمت رسانی به عموم رزمندگان و خانواده های آنان و سایر اقشار نیروهای مسلح و همچنین مردم شریف شرق استان فارس راه اندازی شده است.

نظریات و دانش های وارداتی باید بومی سازی شود

اولین گردهمایی عمومی دانش و پژوهش با عنوان مدیریت دانایی با سخنرانی ناوسالار پاسدار نقی پوررضایی معاون دانش و پژوهش نیروی دریایی سپاه در ستاد منطقه پنجم دریایی سپاه برگزار شد.

در این نشست که جمعی ازفرماندهان و رزمندگان ستاد منطقه پنجم دریایی سپاه شرکت داشتند، ناوسالار پوررضایی طی سخنانی با اشاره به اهمیت و تأثیر اقدامات دانش بنیان و پژوهش محور، گفت: تقویت سازمان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به ویژه نیروی دریایی سپاه و نظامند کردن همه ساختارهای آن مستلزم توجه ویژه به مبانی علمی و کارکردهای دانش و پژوهش است. وی افزود: یکی از رسالت های مهم اندیشه ورزان و کارگروه های علمی، بومی سازی نظریات و دانش های وارداتی است.

معاون دانش و پژوهش ندسا در ادامه گفت: تحرک هدفمند و محاسبه شده در فضای علمی و پژوهشی اگر با تجربه همراه شود می تواند به تربیت نسلی شایسته از مشاوران کارآمد برای فرماندهان بیانجامد. وی افزود: ایجاد مخازن اطلاعاتی و شکل گیری سازمان مستشاری ازدیگر دستاوردهای توجه به دانش و پژوهش است.

گفتنی است دیدار و سخنرانی جداگانه در جمع کانون های موسوم به کانون های اندیشه ورز در منطقه پنجم امام محمد باقر علیه السلام ندسا، بخش دیگری از برنامه های سفر ناوسالار پوررضایی به بندر لنگه بود.

برگزاری آیین پاسداشت آزادسازی خرمشهر در منطقه دوم دریایی سپاه

در آستانه حماسه فراموش ناشدنی فتح خرمشهر، آیین باشکوهی با حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس و مشارکت جمعی از فرماندهان و رزمندگان ستاد منطقه دوم دریایی سپاه برگزار شد.

سخنران این مراسم سید ناصر حسینی پور نویسنده کتاب پایی که جاماند و از یادگاران دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

حسینی پور طی سخنانی با بیان این که شهدا کسانی بودند که از حجاب جسم گذشتند تا حجاب غفلت دل ما را پاره کنند، گفت: امام عظیم الشأن به عنوان رهبر انقلاب اسلامی دارای دو گروه یار و یاور بودند که یک گروه در طیف روحانیون و علما قرار داشتند و گروهی دیگر بازوان اجرایی و عملیاتی ایشان بودند. وی افزود: تلفیقی از توانمندی این دو طیف باعث گسترش مکتب فکری امام و صیانت از آن و ایستادگی جانانه در برابر جبهه جهانی استکبار شد.

وی افزود: مکتب دفاعی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس برگرفته از نهضت امام حسین(ع) است که از دل تاریخ پرافتخار دیانت برآمده و با ایمان و اراده رزمندگان اسلام و رهبری امام، صیقل یافت و زیباترین صحنه های حماسی تاریخ را خلق نمود.

حسینی پور در ادامه از تهاجم فرهنگی به عنوان جبهه اصلی امروز یاد کرد و با اشاره به نقش فرهنگ دفاع مقدس در برابر این هجمه بزرگ گفت: خاکریزهای دفاع مقدس از جمله خاک های چزابه و طلائیه و فکه دارای قدرت فوق العاده ای در فرهنگ سازی است و این قدرت به گونه ای است که کمتر نهاد متولی امورفرهنگی درحال حاضر می تواند این قدرت  و توان را داشته باشد.

نویسنده کتاب پایی که جا ماند به سالروز حماسه عظیم فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: رزمندگان اسلام با اتصال به قدرت و یاد خدا خرمشهر را از چنگال رژیم تا دندان مسلح بعثی نجات دادند و با این حماسه عظیم تمام جهانیان را متحیر ساختند.

سید ناصر حسینی باتطبیق شرایط زمانی کنونی با دوران هشت ساله دفاع مقدس خاطر نشان کرد: الگو گرفتن از شرایط زمانی دوران هشت سال  دفاع مقدس که کشور با سنگین ترین تحریم ها و هجمه های اقتصادی و نظامی مواجه بود ولی با سربلندی از آن همه تهاجم پیروز بیرون آمد ضامن عبور سرافرازانه از  مکر دشمن در اعمال تحریم و زیاده خواهی آنان در مقطع اخیر است.

بخش دیگری از این مراسم به مدیحه سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اختصاص داشت.

گفتنی است نظیر چنین مراسمی با سخنرانی برادر حسینی پور در جمع خانواده های رزمندگان ستاد منطقه و مجموعه موشکی فاطر نیز برگزار گردید.  

بازدید دریادار فدوی از اسکله شهید اسحاقی پایگاه دریایی ثامن الحجج(ع) در استان مازندران

دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در صدر هیئتی از معاونین و کارشناسان نیرو وارد پایگاه دریایی ثامن الحجج(ع) نیروی دریایی سپاه در استان مازندران شد و از مجموعه های مختلف از جمله اسلکه شهید اسحاقی بازدید کرد.

در جریان این دیدار در نشست ویژه با فرماندهان و مدیران پایگاه شمال، حفظ و تقویت توانمندی و آمادگی های دفاعی و رزمی را یک اصل حیاتی و بدون تاریخ مصرف توصیف کرد.

سردار فدوی با بیان این که ابزار و ادوات و تاکتیک های رزمی و دفاعی در جای خود بسیار مهم و ارزشمند است، خاطر نشان کرد: قدرت واقعی ما در پرتو ایمان و معنویت شکل می گیرد و اگر این نباشد، ابزار و ادوات و تاکتیک مانند کالبدی بی روح عمل خواهد کرد. وی افزود: آن چه در جبهه ما به تجهیزات و ادوات و تاکتیک های ما در مقابله با دشمن اثر و تأثیر و برکت می بخشد، همین قدرت معنوی است.

علی فدوی در بخش دیگری از این نشست ضرورت پیگیری دقیق و در عین حال کارشناسانه برنامه های تعالی معنوی را یادآور شد و از اهتمام و مجاهدت یکایک فرماندهان، مدیران و رزمندگان پایگاه دریایی ثامن الحجج(ع) در پیگیری برنامه های آمادگی رزم و تعالی و تقویت بنیه معنوی تشکر  و بر پیگیری مستمر بر اصول نگهداری از تأسیسات و تقویت آنها تأکید کرد.

گفتنی است در جریان این بازدید، پمپ بنزین اسکله شهید اسحاقی نیز با حضور سردار فدوی افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا