گوناگون

افتتاح بیش از 1000 پروژه در گیلان به مناسبت هفته دولت

استاندار گیلان از افتتاح 1022 پروژه به مناسبت هفته دولت در استان خبرداد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و 44 میلیارد و 673 میلیون تومان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان صبح امروز در دیدار با مدیران رسانه های گروهی استان با تشریح برنامه‌های هفته دولت گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید و با اطلاع رسانی خوب شما عزیزان الحمدالله استان گیلان از آرامش بسیار خوبی برخوردار است و مدیران استان در کمال رأفت، دوستی و صمیمیت و هماهنگ، هم صدا و هم سو در جهت خدمت رسانی به مردم و منافع استان در تلاش هستند.

وی با اشاره به ظرفیت و توانمندی گیلان افزود: وجود طبیعت زیبا، مواهب الهی و پتانسیل بالا در عرصه‌های مختلف موقعیت منحصر بفردی را برای استان بوجود آورده و این استان را به استانی بی نظیر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید، اتصال سالروز آغاز به کار دولت در 14 مرداد و شروع هفته دولت را فرصت مغتنمی برای بیان دستاوردهای این دولت دانست و تصریح کرد: فردا هفته دولت امسال با حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهدا آغاز خواهد شد شهیدانی که با شهادت، ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی نشاط، بالندگی و همبستگی جامعه در سایه امنیت را شکوفا کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در هفته دولت امسال بالغ بر یک‌هزار و 22 پروژه عمرانی و عام‌المنفعه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که برای این پروژه‌ها یک‌هزار و 44 میلیارد و 673 میلیون تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان اعم این پروژه‌ها را در زمینه‌های عمرانی، تولیدی، مشاغل خانگی و بخش کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و… دانست و گفت: افتتاح پروژه‌های ورزشی، راه و شهرسازی، مسکن، بهزیستی، کمیته امداد، مجتمع خدمات رفاهی و… از دیگر پروژه‌های این هفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان در این نشست رفع بیکاری و اشتغالزایی را یکی از بزرگ ترین دغدغه های مدیریت استان خواند و افزود: بیکاری در گیلان طی سال 92، 13.6 درصد بوده که نسبت به سال 91، دو درصد کاهش داشته که می کوشیم با حمایت از تولید و اشتغال و سرمایه گذاری، زمینه کاهش بیش از پیش بیکاری را فراهم کنیم.

وی کسب رتبه نخست گیلان در بخش بهبود فضای کسب و کار از سوی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی را اتفاقی بزرگ عنوان کرد و گفت: تلاش می کنیم این فضا بیشتر در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرید تا نرخ بیکاری همچنان روند نزولی خود را در استان طی کند .

وی خودباوری، خودکنترلی، تلاش مضاعف و عشق به فعالیت و توجه به سرعت، دقت، سلامتی و پاکدستی را از رویکردهای مورد توجه در بخش مدیریت جهادی در گیلان عنوان کرد.

استاندار گیلان به دو محصول راهبردی چای و برنج گیلان اشاره کرد و افزود: برای نخستین بار، یکصد و 60 میلیارد تومان در بخش چای اختصاص یافت که نه تنها امری کم سابقه بلکه بی سابقه بوده است.

استاندار گیلان به تجارب مدیران در بحران برف سال‌های 83 و 86 اشاره کرد و گفت: امسال با وجود خشکسالی، توانستیم سال موفقی را در بخش برنج پشت سر بگذاریم و این بحران نیز با برنامه ریزی، مدیریت و همدلی به سرانجام خیر رسید.

نجفی پیگیری و اجرای عملیات جمع آوری آب های سطحی شهرهای استان و کلانشهر رشت، مباحث مربوط به مطالعه و ساماندهی سواحل دریا و نیز بررسی، احداث و گسترش استفاده از سدهای لاستیکی در کنار انواع دیگر سدها بمنظور مهار رودخانه های محلی و فصلی و تبدیل استان به پایلوت اجرای این نوع سدها را از جمله فعالیت های برجسته عمرانی استان ذکر کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا