گوناگون

افتتاح سومین تونل ترافیکی تهران/ رها شدن فاضلاب در جنوب پايتخت 

به گزارش خبرنگار مهر، اين هفته با خبر سقوط سه دختر جوا ن از يكي از وسايل بازي شهربازي ارم آغاز شد . حادثه اي كه شوراي شهر تهران به سرعت به آن واكنش نشان داده و طي نامه اي از دادستاني خواستار توقف فعاليت اين مجموعه فرسوده كه 40 سال از عمر آن مي گذرد شد .

و معصومه آباد رئیس کمیته ایمنی و مدیریت شورا نيز در بازدید از مجموعه ارم، در جریان جزییات حادثه پیش آمده برای سه دختر جوان قرار گرفت و افزود: اولین نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که متاسفانه بیش از 40 سال از عمر شهر بازی ارم می گذرد و ما تنها 3 سال است که شاخصه های استاندارد و ایمنی را در این مجموعه احصا می کنیم. سال ها  بدون اینکه شاخص ایمنی و استانداردی برای چنین مجموعه هایی تعریف کنیم شهروندان می آمدند از آنها استفاده می کردند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: در بررسی ها و با توجه به اسناد مدیر عامل مجموعه ارم دستگاه (کریزی موس) سر جمع دو ماه بیشتر کار نکرده است.

رئیس کمیته ایمنی شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در این جا دو فرضیه مطرح است یا این دستگاه به واسطه عدم استفاده از مواد اولیه مناسب استاندارد نبوده که سازنده باید پاسخگو باشد و یا اینکه شاخصه های استاندارد را رعایت کرده که در این صورت باید گفت شاخصه های استاندارد ما احصا کننده ی ایمنی نیستند.

ایرج جهانگیرمدیرعامل شرکت ارم سبز هم در واكنش به انتقادها گفت: گفته می شود تمام دستگاههای ارم فرسوده است من این اظهارنظر را نیز کذب محض می دانم. جالب است که در همه رسانه ها اعلام شده بود ترن هوایی دچار مشکل بوده در حالیکه این ترن با وجود قدیمی بودن تا به حال هیچ حادثه ای نداشته و دستگاه موش دیوانه (کریزی موس) بوده که مشکل پیدا کرده است.

اين هفته طرح سوال از شهردار تهران از سوي برخي از اعضاي شوراي شهر تهران مطرح شد . به استناد اصلاحیه قانون بودجه شهرداری تهران در دی ماه سال گذشته، شهردار تهران موظف بوده است که از روسای شش‌گانه شورای شهر به منظور حضور در جلسات ماهانه کمیته تخصیص اعتبار دعوت به عمل آورد، اما در دو جلسه تشکیل شده پس از اصلاحیه قانون بودجه این اتفاق نیافتاده که به همین دلیل در اسفندماه تذکری به شهردار تهران ارائه می‌شود که در پاسخ آن عنوان می‌شود: صورتجلسه برای روسای کمیسیون‌ها ارسال شده است.

این روند با واکنش برخی اعضای شورای شهر تهران همراه شده و آن‌ها تاکید می‌کنند که وظیفه شهردار ارسال صورت جلسه نبوده بلکه باید از روسای کمیسیون‌های شش‌گانه شورا به عنوان ناظر دعوت به عمل می‌آمده است، چرا که با عدم دعوت از روسای شش‌گانه شورای شهر حق قانونی شورا که نظارت بر روند امور و حسن اجرای مصوبات شورای شهر بوده سلب شده است.

با درخواست اعمال ماده 73 قانون شوراها به صحن شورای شهر تهران، رییس شورا به صورت مکتوب موضوع علت عدم دعوت از روسای شش‌گانه شورای شهر در جلسات کمیته تخصیص اعتبار را به شهردار تهران ارائه و قالیباف موظف است که ظرف مدت 10 روز در صحن شورای شهر حضور یابد، در صورتی که پاسخ شهردار قانع‌کننده باشد مساله خاتمه می‌یابد .

انن هفته علی محمد شاعری رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدارشهر تهران از رها سازی 2 میلیون متر مکعب فاضلاب شهری و فاضلاب 17 هزار واحد صنعتی در جنوب شهر تهران خبر داد و گفت: سازمان آب و فاضلاب در کوتاه ترین زمان ممکن باید این موضوع را حل کند تا تمدید منابع آب تهران و آب خام شهری ایجاد شود.

وی بیش از 17 هزار واحد صنعتی را که فاضلاب خود را رها سازی می کنند از جمله خطرات پایتخت خواند و خاطر نشان کرد: این فاضلاب ها در معابر و اراضی کشاورزی رها می شود که در این باره باید سازمان محیط زیست و وزارت صنایع برخورد جدی را لحاظ کند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار با بیان اینکه این زباله ها در مزارع جنوب شهر تهران تخلیه می شوند و خاک را آلوده می کنند، اظهار کرد: این زباله ها و مواد آلاینده آنها از طریق مواد غذایی و سبزی و سیفی جات مجددا در سفره غذایی ما جامی گیرند و ناامنی بهداشتی را به وجود می آورند.

شاعری حجم فاضلاب های شهری را زیاد خواند و افزود: از 2 میلیون مترمکعب فاضلاب شهر تهران، 75 تن پسماند بیمارستانی است که بخش عمده ای از این زباله های خطر ساز را شامل می شود.از این رو لازم است تا مدیریت و بی خطر سازی آنها در سریعترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد.

اين هفته همچنين تونل امير كبير به بهره برداري رسيد . محمدباقر قالیباف در حاشیه افتتاح تونل امیرکبیر تاکید کرد: تونلی که امروز به عنوان تونل امیر کبیر افتتاح می شود،قبلا جزو طراحی های اجرای تونل نبوده است، اما بعد از آنکه بزرگراه امام علی(ع) به صورت شمالی و جنوبی قطعی شد و همه دسترسی های شرقی و غربی آن نیز برقرار شد، مقرر شد تا دسترسی تونل امیر کبیر به بزرگراه امام علی (ع) نیز برقرار شود. این در حالی است که که قبلا دسترسی این تونل به خیابان 17 شهریور برقرار شده بود.

شهردار تهران اضافه كرد: با افتتاح این تونل حرکت از وسط بازار به سه راه امین حضور طی 4 دقیقه صورت می گیرد. این در حالی است که قبلا اگر شهروندان می خواستند این مسیر را به سمت خیابان انقلاب بروند، حداقل تا مقصد خیابان دماوند باید 30 تا 35 دقیقه در مسیر می بودند. بنابر این خروج از بازار از مشکلات جدی اینجا بود و این تونل نیز از وسط بازار برای خروج به بزرگراه امام علی (ع) که بزرگ ترین شریان شمالی و جنوبی شهر است، طراحی شده است.

قالیباف ادامه داد : در حال حاضر خروج از بازار حداکثر طی 5 دقیقه اتفاق می افتد. البته از این تونل ورود به بازار نداریم چرا که این تونل تنها طراحی خروج از بازار را پیش بینی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا