گوناگون

افتتاح نمایشگاه صنعت پسته در دامغان

دبیر انجمن پسته استان سمنان از افتتاح نمایشگاه صنعت پسته در شهرستان دامغان خبر داد.

عباس منصوریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، با اعلام این خبر، اظهار کرد: در این نمایشگاه در 36 غرفه در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی دامغان برپا شده محصولات و ادوات مرتبط با این محصول نظیر تجهیزات کشاورزی و باغداری، کودها و سموم و… در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت کنندگانی از استان‌های سمنان، خراسان و کرمان و…حضور دارند.

وی اظهار کرد: در روز اول این نمایشگاه که یک سمپوزیوم علمی است، دکتر محمدی رئیس تحقیقات موسسه پسته کرمان و دکتر حکم آبادی رئیس مرکز تحقیقات شاهرود و دامغان در آن سخنرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه پیش درآمدی بر جشنواره ملی پسته است، افزود: جشنواره پسته در روزهای 26 و 27 شهریور در دامغان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری این نمایشگاه با بیان اینکه معرفی هر چه بیشتر پسته در رونق بازار این محصول مؤثر است، گفت: برگزاری این جشنواره می‌تواند ارزش واقعی پسته را به ایران و جهان بشناساند.

دبیر انجمن پسته استان از وجود بالغ بر 14 هزار و 600 هکتار باغ پسته در استان خبر داد و گفت: تعداد 7000 باغدار پسته سالانه 35 هزار تن محصول پسته را در دامغان تولید می‌کنند.

وی همچنین در خصوص میزان صادرات این محصول گفت: بالغ بر 15 درصد پسته تولیدی در ایران مصرف و مابقی به کشورهای همسایه نظیر عراق روسیه و همچنین آلمان صادر می‌شود.

همچنین علی‌اصغر مجد، فرماندار دامغان در آئین افتتاح این نمایشگاه، برپایی این نمایشگاه را فرصت مناسبی برای معرفی پسته استان و خصوصا دامغان ارزیابی کرد و گفت: پسته دامغان از مرغوبیت بالا و ممتازی در سطح جهان برخوردار است.

فرماندار دامغان از وجود 14 هزار و 500 هکتار باغ پسته در این شهرستان، خبر داد و اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و مدیریت شود که بتوانیم از همه ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی که این محصول استراتژیک در شهرستان ایجاد می‌کند، بهره‌برداری کنیم.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا