گوناگون

افت 15 درصدی ذخیره سد بوکان در پی کاهش نزولات جوی

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: ذخیره‌ی مخزن سد بوکان 15 درصد کاهش داشته است.

«افشین امیرپور دیلمی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌غربی، با بیان مطلب فوق افزود: در پایان شهریورماه، حجم ذخیره‌ی آب این سد 255 میلیون مترمکعب بود که این رقم در زمان مشابه پارسال، به 299 میلیون مترمکعب می‌رسید.

وی با اشاره به اینکه حجم ذخیره تراز نرمال 808 میلیون مترمکعب است، افزود: در پایان شهریورماه، تنها 32 درصد از این حجم پر بوده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در خصوص علت کاهش ذخیره‌ی آب سد بوکان گفت: علت اصلی کاهش آب در این سد، کاهش 25 درصدی نزولات جوی نسبت به سال آبی پیش و متعاقب آن کاهش حجم ورودی به مخزن سد است.

امیرپور دیلمی در پاسخ به این پرسش که آیا در خصوص حقابه برای اراضی پائین‌دست سد بوکان تجدید نظر شده است یا خیر؟، گفت: آب مورد نیاز اراضی کشاورزی پایاب سد مخزنی بوکان تاکنون از طریق این سد تأمین شده است و در سال آبی آتی بر اساس سیاست‌های دولت که در حال تدوین و اعلام است، اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش جریان ورودی به مخزن ارتباط مستقیمی با شرایط اقلیمی و نیز برداشت‌های اتفاق افتاده در بالادست آنها دارد، تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای می‌کوشد تا با هماهنگی دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط خصوصاً سازمان جهاد کشاورزی، نسبت به افزایش راندمان آبیاری در اراضی پایاب اقدام کند.

4

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا