گوناگون

برداشت بیش از 100 هزار تن لیموترش در رودان

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودان از برداشت 100 هزار تن لیموترش از بیش از 8500 هکتار سطح زیرکشت این محصول در شهرستان رودان خبر داد.

«سهراب مرشدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی خلیج‌فارس در رودان، با اشاره به اینکه امسال، نسبت به پارسال، به‌لحاظ برداشت محصول با افزایش 17 درصدی مواجه بودیم، افزود: سال پیش از مجموع سطح زیرکشت محصول لیموترش در شهرستان 85 هزار تن محصول و امسال بیش از 100 هزار تن محصول برداشت شد.

وی احیای لیموترش و کاشت این محصول در سطح بیش از 1000هکتار و ثمردهی این درختان امسال را از عوامل افزایش محصول در فصل برداشت سال جاری برشمرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان رودان ترویج و توزیع انواع کودهای آلی، ورمی کمپوست هم‌چنین سمپاشی علیه زنجیرک ناقل بیماری، بارندگی سال گذشته و اهمیت داشتن محصول لیموترش و رسیدگی کشاورزان به این محصول را از دیگر عوامل افزایش محصول در سال جاری نام برد.

مرشدی خاطرنشان کرد: عمده محصول لیموترش برداشت شده در رودان از نوع مکزیکین لایم است و ارقام دیگری نیز از جمله پرشین لایم و لیسبون نیز در رودان کشت شده است.

وی تصریح کرد: محصول لیموترش برداشت شده در رودان به‌صورت تازه‌خوری و آبلیمو استفاده می‌شود که به شهرهای تهران، اصفهان، شیراز و اهواز صادر شده است.

براساس این گزارش، شهرستان رودان با 8500 هکتار سطح زیرکشت لیموترش رتبه‌ی نخست سطح زیرکشت و تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا