گوناگون

چرا مسئولان وزارت نیرو به بحث فاضلاب کرمان توجه نمی‌کنند؟

عضو کمیسیون بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر دولت به استان کرمان، باید نخستین و اصلی‌ترین خواسته‌ی همه ‌یمردم، استاندار، نمایندگان و دیگر مسئولان، برطرف کردن معضل و مشکل آب استان باشد.

«شهباز حسن‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کویر، درباره‌ی بحران آب در استان کرمان اظهار کرد: متأسفانه بحث آب استان کرمان در وضعیت هشدار قرار گرفته و امروز از 6000 روستای فاقد آب کشور، 941 روستا مربوط به استان کرمان است.

وی افزود: با این وجود 20 درصد مشکل آب روستاهای کشور مربوط به یک استان بوده و 80 درصد دیگر در 30 استان است که سهم هر استان سه درصد می‌شود.

حسن‌پور تصریح کرد: متأسفانه به‌علت توجه نکردن و رسیدگی به روستاها، شمار فراوانی از روستاهای استان کرمان دارد خالی از سکنه می‌شود، در حالی که روستاها می‌توانند یک دژ محکم امنیتی برای کشور و استان باشند.

نماینده‌ی مردم سیرجان و بردسیر در مجلس خاطرنشان کرد: در حالی که روستاها می‌توانند محور تولید باشند، به‌علت توجه نکردن کافی مردمشان در حال ترک سرزمین اجدادی خود، مهاجرت و سکونت در حاشیه‌ی شهرها هستند که هر روز نیز به‌علت حاشیه‌نشینی مورد تمسخر دیگران واقع می‌شوند.

مسئولان صدای العطش کرمان را به گوش مسئولان کشور نرساندند

وی اظهار کرد: متأسفانه آنچه که در خصوص استان کرمان باید انجام می‌شد، تاکنون اتفاق نیفتاده و همه‌ی مردم و مسئولان در جلسات رسمی و غیررسمی باید صدای العطش کرمان را به گوش مسئولان کشور می‌رسانده و نرسانده‌اند.

حسن‌پور تصریح کرد: امروز برای این فریادها خیلی دیر است اما چاره‌ای نداریم جز اینکه از همه‌ی ظرفیت‌های کشور و استان برای مبارزه با بحران آب اقدام کنیم.

وی یادآور شد: یکی از راه‌های مبارزه، جلوگیری از هدررفت آب است که درصد زیادی از آب استان کرمان در بخش کشاورزی به هدر رفته و محصولاتی تولید می‌شود که به هیچ‌عنوان توجیه و صرفه اقتصادی ندارند.

عضو کمیسیون بودجه‌ی مجلس شورای اسلامی گفت: باید همه در این راستا تلاش جدی کنند و با اجرای سیستم‌های آبیاری نوین و استفاده از فناوری‌های روز دنیا با همه‌ی امکانات بسیج شده و برای جلوگیری از هدررفت آب تلاش کنیم.

وی در ادامه افزود: موضوعی که سال‌ها از آن غفلت شده، بحث انتقال آب از حوزه‌های دیگر به استان کرمان است.

تأمین آب کرمان از طریق سدها در حد صفر است

حسن‌پور تصریح کرد: امروز در سیستان و بلوچستان بیش از 30 سد در حال احداث است اما در استان کرمان کمترین درصد تأمین آب از طریق سدها انجام می‌شود و می‌توان گفت در حد صفر است.

وی یادآور شد: در سفر دولت به استان کرمان، باید نخستین و اصلی‌ترین خواسته‌ی همه‌ی مردم، استاندار، نمایندگان و دیگر مسئولان، برطرف کردن معضل و مشکل آب استان باشد.

نماینده‌ی مردم سیرجان و بردسیر در مجلس خاطرنشان کرد: مشکل دیگر استان کرمان بحث استفاده از پساب‌های فاضلاب است که متأسفانه کرمان در پائین‌ترین رده‌ی کشور در بحث فاضلاب قرار دارد و نمی‌دانم چرا مسئولان وزارت نیرو به این مسأله توجه نمی‌کنند؟

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا