گوناگون

افزایش باغات پسته در رشتخوار

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: سطح باغات پسته این شهرستان طی سه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته و سطح باغات پسته به 3600 هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، محمدرضا عباسپور در حاشیه بازدید از برداشت باغات پسته رشتخوار گفت: خشکسالی‌های پی‌درپی سال‌های اخیر و کاهش میزان دبی منابع آبی و تغییرات شدید کیفیت آبی استحصالی منجر شده که مردم رشتخوار به کشت باغات پسته طی چند سال اخیر اقدام و این روند روبه افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار با بیان اینکه 2600 هکتار از باغات پسته این شهرستان در سال‌های قبل احداث شده‌اند، افزود: یک هزار هکتار از این باغات امسال کاشته شده‌اند و پیش‌بینی می‌شود ظرف چهار سال آینده به مرحله باروری برسند.

وی متوسط عملکرد باغات پسته در این شهرستان را 1.5 تن در هکتار دانست و پیش‌بینی کرد: امسال 10 تن پسته از باغات پسته این شهرستان تولید شود.

به گفته عباس‌پور به دلیل گرمسیری بودن آب و هوای آن، محصولات تولیدی این منطقه نسبت جاهای دیگر برداشت می‌شود که برداشت پسته از باغات این شهرستان از اول شهریور ماه آغاز شده و تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخواردر خصوص ارقام پسته این شهرستان گفت: اکبری، کله قوچی، فندقی، خیابانی، زودرس رضایی و ارقام محلی هستند.

عباسپور خاطرنشان کرد: با توجه به سیاست‌های جهاد کشاورزی نسبت به تغییر الگوی کشت و مدیریت بحران آب و به دنبال استقبال و افزایش سطح زیر کشت باغات پسته در شهرستان رشتخوار، با هماهنگی به عمل آمده با کارشناسان خبره و مجرب، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی یک روزه پسته نیز کرده است.

وی در ادامه یاد آوری کرد: در این کارگاه کارشناسان پسته کاران ضمن بازدید از باغات پسته منطقه، نسبت به ارائه آخرین اطلاعات از نحوه کاشت، داشت و برداشت پسته و بروزرسانی اطلاعات پسته کاران منطقه نسبت به علوم و تجربیات باغبانی سایر شهرها اقدام نمودند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا