گوناگون

اشتغال بالغ بر 27 هزار نفر در تعاونی‌های استان سمنان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در هفته تعاون از 22 تعاونی برتر استانی و ملی تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه سمنان، اسماعیل غنیان در آستانه هفته تعاون در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: در این هفته 17 تعاونی در شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود، گرمسار و مهدیشهر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه با افتتاح این تعداد تعاونی بالغ بر 152 فرصت شغلی در استان ایجاد می‌شود، تصریح کرد: این تعاونی‌ها 231 عضو دارند و سرمایه آن‌ها 70 میلیارد و 625 میلیون ریال است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: در پنج ماهه امسال بالغ بر 40 تعاونی در استان تشکیل شد که بالغ بر 694 نفر مشغول به کار شدند.

غنیان از وجود 1305 تعاونی فعال در سطح استان خبر داد و گفت: در این تعاونی بالغ بر 27 هزار و 630 نفر شاغل هستند و در مقایسه با میانگین کشوری ضریب بالاتر از یک است.

وی با بیان اینکه در سال 92 بالغ بر 113 تعاونی تشکیل شد، گفت: با راه‌اندازی این تعاونی‌ها برای بالغ بر 1650 نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه سرمایه این تعاونی‌ها 210 میلیارد ریال بوده است، گفت: مجوزهای این تعاونی‌ها اخذ و ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

وی دیدار تعاونگران استان با مقام معظم رهبری، همایش تجلیل از تعاونی‌ها در شهرستان گرمسار، گلباران مزار شهدا، افتتاح و بازدید از تعاونی‌ها و تجلیل از تعاونی‌های برتر ملی و دیدار با رییس‌جمهور و.. را از جمله برنامه‌های این اداره کل با هفته تعاون است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا